Gå til innhold

stor mage, ingen fosterlyd, tidlig ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

var på første kontroll på mandag og var da veldig sikker selv på at jeg var ca 9 uker på vei.

Men da legen begynte å undersøke magen mente han det absolutt ikke kunne stemme,og han mente jeg måtte være lengre på vei enn jeg trodde. han forsøkte også å finne fosterlyd men fant ingenting. Han har henvist meg til tidlig ultralyd for å sjekke, som han sa " her er det noe muffens"

synes egentlig dette er litt skummelt og gruer meg til ultralyden.noen som har vært borti lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det hørtes skummelt ut. Synes ikke leger burde ha lov til å si ting som "her er det noe muffens". Men håper det bare var han som roter og alt står bra til :)

Skrevet

Hei!:)

Jeg har selv akkurat vært på tidlig UL, var da i uke 9 ca, var med legen i uke 10 nå, og hun vil ikke ta noe rutine kontroll med utfylling av svangerskapskjema før i uke 12 for hun mener det er for tidlig, kan hende man hører fosterlyd men ikke sikkert siden det fortsatt er så lite, men jeg vet jo at alt er bra siden jeg allerede har vært på UL(har mistet før derfor tidlig UL nå)så stresser ikke så mye med at legen ikke ville gjøre noe. Vet du hvorfor legen tro det er noe muffins?hvorfor tror han du har kommet lengre?og hvorfor du ikke fikk komme på UL samme dag om han mener noe er galt?jeg fikk komme på et par timer sist når legen ville få det sjekket,men er kansje ulike rutiner. håper alt går bra for deg vertfall:)

Skrevet

takk for det..:) det håper jeg også. Godt det er flere enn meg som synes det var et rart utsagn fra en lege.. jaja, håper jeg slipper å vente så lenge på ultralyden.

Skrevet

Duste lege... Han skal da ikke lytte på magen når du er 9uker på vei! I følge JM burde ikke legene prøve på slikt før etter ordinær UL! Legene er desverre ofte dårlige til å finne hjerteslag. Legen min ble kjempe stressa når han ikke fant hjerteslag i uke 32! Til slutt måtte jeg bare be han om å stoppe (jeg kjente jo liv!)

Magen er forskjellig, noen blir store fort, eller kanskje det er to?

Lykke til!

Skrevet

før det første: det er idioti å sjekke etter fosterlyd så tidlig. de færreste kan høre det så tidlig fordi fosteret ligger fremdeles nede i bekkenet. de fleste leger sjekker heller ikke før man er ganske langt på vei.

for det andre: å si at her er det noe muffens. det er unødvendig. de utvendige undersøkelsene han gjør er nettopp det -- utvendige. helt klin umulig å si hva som er på innsiden. str på livmor, kjent fra utsiden, samsvarer ikke bestandig med antall uker man er på vei.

synes denne legen har oppført seg litt tankeløst. dersom alt er helt fint på ul - skaff deg en jordmor. fastleger har null peil på svangerskapsomsorg!

lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...