Gå til innhold

Hva er reglene for ansiennitet (eller hvordan i hulsete det skrives...!) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Har ca 4000 timer på sykehjem (ikke kommunalt) fordelt på 6,5 år. Vil dette telle? Og MÅ man ha vært i 100% arb for at man i det hele tatt skal få uttelling for ansienniteten? Har også helse sos. GK og omsorgsarb. VG1, men ikke fagbrev. teller dette? Og teller allmenfaglig påbygg? Og årsstudium i pedagogikk? Og 1 år hjemme med barn, samt 1 år folkehøgskole og 2 år som produksjonsarbeider i industrien.

Noen som har peiling og som kan anslå sånn ca hvor mange års ansiennitet jeg vil få? Er 27 år...

Går som assistent i den nye jobben, og så på første lønnslipp at jeg har fått minstelønn, men skal vel ha mer mtp erfaring?

Skrevet

du trenger ikke ha vært ansatt 100 % for å få uttelling. Jeg vet ikke hvordan det er når du har jobbet privat, da jeg bare kjenner de kommunale reglene. Du får ikke ansiennitet for utdannelse, men du får for å ha gått hjemme med barn...

Skrevet

Takk for svar! :) Men er det ikke noe greier med at man får litt høyere lønn om man har tatt delvis eller er under relevant utdanning? Vet dette gjelder for feks barnevernspedagoger/sosionomer,vernepleiere under utdanning (jobben er innen barne-ungdomspsykiatrien), men vil et år ped telle? Eller er det bare helsefaglige høyskoleutdannelser? Og vil ikke man få noe uttelling for helsefagutdannelse fra vgs?

Skrevet

Har du levert attester/arbeidsbekreftelser da? Hvis ikke du kan dokumentere hvor mye du har jobbet vil du automatisk bli meldt inn på minstelønn.

Du kan opptjene ansienitet fra fylte 18 år. Skolegang teller ikke.

Mener du må ha jobbet 14 timer i snitt i uka for at det skal være tellende som ansienitet (mener det er 14 timer.)

Har du spurt hvordan de regner ut ansieniteten der du jobber? Og hva som teller? Vet at noen steder og for noen stillinger er det kun erfaring som er relevant for stillingen som telles med, andre steder teller all erfaring.

Skrevet

Så lenge du ikke har fagbrev vil du ikke få noen uttelling i forhold til lønn for utdanningen.

Skrevet

Nei, jeg har ikke levert noe ennå, innbildte meg at man fikk etterbetalt og følte ikke noe hastverk inntil jeg oppdaget at man ikke får etterbetaling. ;)

Trodde ansienniteten gikk under samme regler så lenge det var kommunalt? Og mener å ha hørt at i assistentstillinger teller all erfaring, mens i stillinger med påkrevd utdannelse teller bare relevant erfaring..

HI

Skrevet

Ja hvis du jobber som assistent i kommune teller all erfaring. Fort deg og levere arbeidsbekreftelsene, og kanskje gjøre ferdig fagbrevet hvis du har mulighet til det? Da stiller du sterkere til faste jobber (hvis ikke du allerede har det da) og større stillinger. Og ikke minst går du opp i lønn OG beholder ansieniteten!

Skrevet

Jeg valgte å ikke gå ut i lære å ta fagbrev men heller gå påbygg og få studiekompetanse. Tok et årsstudium i ped i år, og begynner på vernepleien til høsten, så blir lite poeng i å styre med fagbrev nå. Og har fast ca 40% nattevakt-stilling, noe som passer ,meg perfekt mtp kommende stuider. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...