Gå til innhold

Hvordan slutte å amme? (8 mndr)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er blitt 8 måneder og er ikke kjempe intressert i puppen lengre. Han biter og tuller og er mest intressert i alt som skjer rundt i stede. Han drikker litt om morgenen og litt om kvelden, ellers er han ikke interessert. Han drikker vann i stede på dagen, men jeg får ikke i han noe mme. har prøvd flere ganger men han brekker seg nesten stakkars.

Jeg føler meg veldig klar for å slutte å amme nå, har slitt nye med kviser etter han ble født. Jeg vet at når jeg begynner på p piller går de bort, og jeg har allerede vært å hentet de på apoteket. Hvis jeg begynner på de så KAN jeg ikke amme mer, men så er jeg redd for at han får i seg for lite væske..

Prøvde å snakke med helsesøster om dette, men de er jo ikke objektive i det hele tatt, så jeg turte ikke si at jeg ville slutte på grunn av problemer med huden, da hadde jeg vel fått passet påskrevet..

Så jeg trenger litt råd og erfaringer med amme slutt egentlig

Vil han begynne å drikke mme etter hvert, når han ikke får mer pupp?

Det holder vel ikke med bare vann i løpet av en dag?

(han spiser 4 ganger om dagen, grøt, frukt middag og grøt)

eller må jeg bare bite i det sure eplet og amme til han er 1 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn var også 8 mnd da han mista interessen i puppen (og jeg og,ikke SÅ stas å få den revet både hit og dit fordi poden er så nysgjerrig!)

så da ble det slutt på pupp og denne gutten enkta å ta flaske,og som din så brakk han seg av mme,så da fikk han vann!

han var aldri noen stordrikker,drakk knapt nok vann heller,men han lever fint i dag:)han spiste mye grøt og jeg tebkte at han fikk veske også gjennom grøten.

vi begynte med imsdalflaske med tut,det hjalp litt mht å få i han vann iallefall.

slutt å amme du, han får det fint med mat og vann:)

han kan jo få usukra juice en gang i blant også?

Skrevet

Her var også tassen litt over 8 mnd da han ble fullstendig puppenekter. Tenkte at det sikkert kom til å bli et pes å venne han til MME (flaske begynte han heldigvis å ta da han var litt over 5 mnd), men det gikk så bra så. Ikke noe problem i det hele tatt.

Så nå får han 4 flasker MME om dagen. Blander 150 ml hver gang, men det er i grunn sjelden han drikker opp alt. Når han er forsynt med melk, så bare dytter han bort flaska. Drikker en del vann til måltidene, så får i seg mer enn nok drikke i løpet av en dag.

Skrevet

Når storebror sluttet med puppen var vi i lignende situasjon. Han nekta mme, ville kun ha vann.

Men husk at hvis han spiser endel grøt, så får de i seg endel melkepulver der. Jeg juksa også litt, og blanda grøten med mme istedetfor vann. Det godtok han Så da fikk han i seg et par dl daglig i alle fall.

Skrevet

Takk for tips og råd! Jeg tror nok jeg slutter ganske snart, godt å høre at det har gått bra med andre til tross for at de ikke har likt mme. Jeg får bare fortsette å tilby han, og gi han vann hvis han ikke vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...