Gå til innhold

Ufint spørsmål :) Kan man "presse"ut det befruktede egget ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hi hi ;) måtte bare smile litt.

Nei, jeg er ganske sikker at du ikke kan presse ut embryoet.

Men når det er sagt så har jeg ingen problemer med å forstå deg. Jeg måtte seriøst på toalettet samme dag som innsett og turde nesten ikke presse, men hadde det vært slik så hadde naturen utstyrt oss med en propp av noen slag ;)

Jeg har nå presset i 5 uker og er fremdeles gravid, så masse lykke til og bli ikke for utålmodig når det nærmer seg testing.

Annonse

Hehe maa smile litt..Det er nok mange som har lurt paa det samme.. Man foeler liksom at eggene kanskje "renner" ut etterpaa. Men det er altsaa ikke mulig..

Ei venninne av meg (som er jordmor) fortalte meg at livmora lukker seg etter innsett feks.

Hi hi...vi har nok alle tenkt som du...

..men jeg lover at når du blir gravide, så forstår du - fordi man ofte får hard mage - at pressing har lite å si :-D

Embryoet er som et støvkorn inni der og livmoren lukker seg jo etter innsettting. Det er fiberhår el som prøver å fange opp egget og holder det fast...

Så ikke hopp rundt som en gærning eller løft tungt...men kroppen ville jo være ganske dum da, om den ikke hadde fiksa akkurat den detaljen, tenker jeg...

Lykke til med både det ene og det andre :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...