Rampongi Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Piraten er straks 9 mnd og vi tenker å begynne å la være å koke vannet fra nå av. Er det helt feil tankegang? Hun åler seg på gulvet og spiser jo alt hun finner på gulvet osv, så med tanke på bakterier, får hun jo i seg litt alikevel. Nå mener jeg ikke at vannbakterier og hybelkaniner nødvendigvis er like ufarlig, men at hun kanskje har begynt å jobbe opp litt motstandskraft mot noen bakterier og tåler springvann nå? Tenkte å ha i iskaldt vann i flaska og varme i mikro. Frem til nå har vi kokt halvt om halvt og avkjølt og satt i kjøleskap. neste spm; hun drikker kun max 300 ml mme fordelt på 2-3 måltider og ellers veeeldig lite vann. Gir henne til hvert måltid, men det renner ut igjen. Har også prøvd med drikki/babyjuice og andre blandinger, men hun liker ikke noe av det. Nå som sommern kommer, hadde det jo vært kjekt å fått i henne mer veske.. noen som har forslag til hva vi kan prøve? Får i henne mikroskopiske mengder om vi bruker skje, men ingen av tutkoppene gjør vanndrikkingen noe mer spennende heller. Det renner bare ut igjen..
Tyren78-09+12 Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Kan svare på det med koking av vann. Vi slutta med det for et par-tre mnd siden(han er nå 9 mnd). I starten(da jeg kokte vannet) ga jeg han romtemperert vann, noe han absolutt ikke hadde sansen for. Men nå som vi gir iskaldt vann rett fra springen så sluker han i seg som bare det. Må nevne at jeg ammer sjelden nå da(kun morgen, kveld og kanskje et par ganger til på dagen), så han er nok tørst. Vi har en tutkopp fra Tupperware..den er alle tiders! Lokket, med tut, er i silikon, så han syns den er god å "gnage" gommene sine på også
Gjest Kira06 Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Kan bare svare på det ang vannet, og du kan fint slutte og koke det nå. Vi har gitt frøkna iskaldt vann fra springen siden hun var 5-6 mnd gammel. Såfremt du er koblet til offentlig vannverk, så sies det at man kan slutte og koke vannet når barnet starter med fast føde.
Rampongi Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2010 aha, tusen takk for svar begge to. Da skal vi forsøke oss på springvann.
p-in-the-snow Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 jeg sluttet å koke vannet da han var 4 mnd, men han fikk kun et par skjeer med vann om dagen og ble ammet. nå er han 7,5 og drikker springvann til middagen. han har også vært litt vanskelig med flasker så jeg har kjøp den der tuteflasken fra mam som ikke har en vanlig smokk, men en sånn tut som babyen kan både bite og suge i (mye lettere å drikke av). det kommer mye vann og han synes det er kjempe gøy å bare ligge i vippestolen sin og gurgle med vann i munnen, så kommer det meste ut, men er han tørst så svelger han.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Har aldri kokt vannet til tassen jeg. Vann til grøt er jo kokt i vannkoker, men ellers har han fått vann rett fra springen helt siden han begynte å drikke vann ved 4-5 mnd alder. Og aldri hatt noe problemer med magen for det...
Lykkeliten_85 Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Vi har heller aldri kokt drikkevannet, latt det renne litt i springen først og så har han fått direkte derifra. Har du prøvd å la henne drikke av et glass? Ja, jeg vet det blir endel søl. Men ofte synes de det er superstas å få drikke av glasset til mamma'n. Jeg regner med hun får mme fra flaske, har du prøvd annen drikke fra flaske, eller bare tutekopp? Har du prøvd vann med ulike smaker? Det går jo an å ta litt agurk/gulrot/sitron etc oppi vannet for å få litt mer smak på det. Dersom det blir veldig varmt i sommer og du merken hun får i seg lite drikke kan du jo blande ut juice, eller i værste fall svak saft. Ellers har jeg ikke noe tips til hvordan det blir mer spennende.
Rampongi Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2010 Lykkeliten_85; ja, hun får drikke av glass, men svelger ikke vannet. Har prøvd å gi vann fra ulike tuter i tåteflaske, ulike tutekopper og skje. Hun har også fått vann med eplesmak(blanda med juice for baby) og pæresmak. Har ikke prøvd sitron/gulrotelelr agurk nei, det var gode forslag. Vi var nettopp en mnd i italia, de dagene det var som varmest, dynka jeg litt vann i håret hennes og nakken for å kjøle henne ned og prøvde å gi mer melk på dagen. Vil jo tro hun svelger noe av det som kommer inn, men det aller meste kommer altså ut igjen ja..
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Bare en liten ting til... gir du lunkent vann? Jeg begynte med det i begynnelsen siden han ikke var vant til å drikke annet enn varm melk, men det var han ikke noe glad i. Men etter at han fikk iskaldt vann direkte fra springen så likte han det kjempegodt
abella Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 Vi sluttet å koke vannet ved 4 mnd. Gir det iskaldt rett fra springen eller kjøleskapet. Hvis hun kan teknikken med å drikke fra flaske drikker hun nok dersom hun er ordentlig tørst. Ellers er det bare å øke væskemengden i maten henns.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå