Gå til innhold

Kan el test slå ut positivt ved graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå prøver igjen etter en MA i Mars.

Har vel hatt nesten regelmessig mens etter dette, men kun to tre dagers blødninger og lite blod. Noe som er veldig uvanlig.

Siste mens første dag tror jeg var 15.Mai.

Jeg tok en el test tirsdag 24.Mai, som var positiv.

Tok en ny en dagen etter som var negativ.

Har den siste uken hatt menssmerter, smerter i eggstokkene, livmora.

Følt meg sliten, slapp. Men er ikke det at jeg tror jeg er gravid.

Det vil jo være for tidlig å merke noe til?

Men idag morges tok jeg en el test, som jeg hadde hjemme fra billigtester. Denne ble positiv. Kan vel ikke ha el nå igjen.

Men tok den egentlig for at jeg har hørt el tester slår ut positivt ved graviditet? Stemmer dette?

I lunsjen tok jeg en ny en fra CB, men denne ble negativ.

Føler ikke jeg har så lik symptomer som sist jeg var gravid, så tror ikke jeg er det. Men vanskeelig å vite hvordan man f.eks merker ting i syklusen etter en MA også.

El testen tok jeg jo med morgenurin, mens cb graviditetstesten tok jeg utpå dagen.

Hmm.. får vel bare vente å se ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet bare utifra egen erfaring, og det var at EL testen ble positiv da jeg var gravid.

Streken ble enda sterkere enn vanlig,, og kom opp veldig fort.

Men den kan nok også bli positiv selv om du ikke er gravid. Ville ventet til graviditetstesten ble positiv for å være sikker:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg går her selv og tester positiv på EL-tester, og kan UMULIG ha EL nå igjen... d ble svak strek da, men d ble en strek...

men ingen ekstra strek på gravid-test.... er nå 2-3 dager etter IKM og lurer veldig på om hva som kommer: TR eller positivt gravid-test!!!??

Vet at ved forrige graviditet så testa jeg positiv med El-test først, og denne ble kjempesterk med en gang!! Test så den samme kvelden med CB og den ble også sterk med en gang, dette var da dagen etter IKM...

Vi får vel bare smøre oss med tålmod å vente å se hva som skjer....

Lykke til!!!! :)

Skrevet

Er det ikke slik at EL tester skal være sterke for å være positive? Vi har jo alltid litt LH i oss som gir utslag på EL-testene.

Skrevet

Yupp, mayflower, vil tro du har rett ang d ja!

Vi får bare håpe at de blir STERKE og seriøst positive snart! :D

Skrevet

Ja, vi krysser fingrene.

Skrevet

Jeg har EN cb dig el pinne liggende... der er det jo ikke noe strek som dukker opp, men en smiley ;)

Jeg er nå 10dpo... er det vits i å bruke denne i mårrå tidlig... bare for å 'se an' litt da? Siden dere sier det vises på el??

Eller bør jeg drite i det, å se om tr dukker opp i helgen???

Skrevet

Takker for svar:)

Men kan ikke helt skjønne om jeg skulle være gravid heller.. i forhold til siste mens.. men den var jo ikke helt normal, og vanskelig å vite hvordan ståa er der nede etter MAen i Mars.

Den el testen jeg tok var fra billigtester,. Trodde kanskje de skulle slå ut senere enn de fra CB.

Men graviditetstesten jeg tok var fra CB.

Leste her inne at de fra billigtester trenger mindre hcg,lh for å slå ut?

Så det kan jo være. Men er jeg gravid er d jo veldig tidlig enda.

Får bare vente å se ann.

Men har jo et lite håp også. :)

Begynt å kjenne murringer idag og masse luft i magen.

Hadd stikninger i eggstokkene siste uka, og føler meg slapp sliten og det har verket veldig i ryggen min. Men vanskelig å vite symptomer på graviditet, el, mens. Har jo endometriose også, så da er d jo vanlig med slike smerter nesten hele syklusen.

Men merker ikke at jeg må noe mer på toalettet enn vanlig, noe jeg merket veldig godt til sist jeg var gravid.

Nei, vi får smøre oss med tålmodighet jenter, og masse lykke til til dere også :)

Skrevet

Har også masse utflod.

Men den virker veldig blank, seig.

Sorry detaljer .. :P

El testen ble sterk positiv med en gang også..

Men for alt jeg vet kan jeg jo ha enda en el denne uken også.. huff, nei lurt å ikke spekulere for mye.. heller smøre seg med tålmodighet :)

Skrevet

Hei! For meg høres det ut som egget ikke har sluppet første gang og at du derfor kanskje har EL igjen nå. Det kan høres ut som du har EL-slim og da sammen med positiv EL-test, så ville jeg gått ut fra at det er EL på gang. Dette skjedde meg også etter MA i mars og jeg ble gravid på min "2." EL den syklusen. Så litt befruktningsaktivitet kan jo kanskje være lurt for å være på den sikre siden:-)

Du kan jo selvsagt være gravid også: cb på ettermiddagen så tidlig vil sjelden slå ut tidlig. Men blir spennende å se i morgen; om g-testen er negativ, ville jeg i alle fall ha tatt utgangspunkt i at du har EL og kjørt på:-) Lykke til i alle fall!!

Skrevet

Jeg hadde ventet. Det er jo så tidlig. Ta den heller på IKM, på morran. Så får du en pekepinn da.

Skrevet

hei!

Ja, d jeg har tenkt på også.

At egget ikke slapp sist uke, og at jeg har ny el nå.

Så da er d vel bare å kjøre på :P

Men når slippes egget etter positiv el test?

Og det jeg har kan høres ut som el slim.. men dette har jeg jo hatt i en uke da?

Får vel satse på litt sengeaktivitet i kveld, og i morgen.

Håpe det ikke er for seint.

Har jo ikke hatt sex nå siden søndag morgen da.

Så da er vel sjangsen liten for at det vil bli noe denne pp.

Men verdt et forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...