Gå til innhold

Har jeg det jeg trenger nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt inn 20 brettebleier, jeg strikker nå ullbukser til disse, 4 dagbukser og 2 nattbukser. Har i tillegg kjøpt 4 formsydde bambusbleier.

Har kjøpt 7 lommebleier i ulike varianter og har to alt i ett bleier fra før. Tenkte å kjøpe flere lommebleier etter hvert som vi får prøvd de ulike variantene.

Så hva mer trenger jeg?? Hvordan er det best å oppbevare bleiene mens dem venter på vask? wetbag? bare bøtte? Hva er mest luktfritt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt en pakke til med brettiser, kjekt å ha litt ekstra, vi byttet bleier 15-20 ganger i døgnet de første ukene... Og brettisene kan brukes til alt mulig senere :) Har du kjøpt snappi?

Vi oppbevarer bleiene i våtposer, synes det er veldig greit, når den er full så vrenger vi den inn i vaskemaskinen og vasker alt (vi har ikke plass til bøtte ell.). Et annet alternativ er å bruke søppelbøtte (IKEA har en firkantet på ben jeg vet mange bruker) eller skittentøyskurv (luftig med hull!) med pail liner (enkel pose, ofte laget i nylon ell.) eller putevar, eller sy en enkel pose av gammelt sengetøy med feks strikk øverst slik at den holder seg på plass - det må være litt luftig for at det ikke skal utvikle seg lukt. Jeg ville ikke oppbevart bleiene i noe jeg ikke kan vrenge inn i vaskemaskina :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for tips;)

Skrevet

En wetbag som man henger opp på veggen uten tvil. I den har jeg også klær og håndklær og kluter det er kommet avføring/tiss på. Har også en mindre en med meg på tur. Genialt.

Skrevet

Jeg har bleiene mine i en åpen bøtte på badet, dette funker kjempefint. Har ikke varmekabler i gulvet forresten. når jeg drar på tur bruker jeg en wet bag. Fant noen skikkelige myke og billige brettebleier på miljobaby.no forresten, hadde noen fra bleieboden fra før, men var mere fornøyd med disse (-: Bruker brettebleier på dagen og lommebleier på natten. Ellers er det lurt og ha rispapir i bleien når bæsjen blir litt fast så du bare kan kaste den i do. Brukte ikke dette på ammebæsjen, bare vaska den med forvask i maskina..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...