Gå til innhold

Sjekker NAV ut folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir par som har mottatt sosialstønad i lengre tid sjekket opp hvis de plutselig sier at de er gått fra hverandre, og nå søker om OS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir sjekket like mye som de andre.

Har du tenkt å snyte til deg penger du ikke har rett på siden du spør om det så mange ganger?

Da får vi håpe du er den heldige de sjekker opp og i beste fall blir satt i fengsel.

Da får du heller ikke ha ungen din.

Skrevet

Jeg og bf skal seriøst gå fra hverandre.

Lurte bare på det fordi det ville bli flaut hvis nabolaget ser at politiet (er det ikke de som sjekker det opp) kommer på døra..

Skrevet

Herrefred for en tankegang!!

Er ikke flauere om dere blir tatt av nav og mister all støtte, samt blir bedragerisiktet, trukket for retten og mister fremtidig støtte.

Og nei det er ikke nødvendigvis politiet som kommer på døren og sjekker.

Husk at det i all hovedsak er naboer som ringer inn til Nav og melder folk akkurat som med barnevernet.

Jeg hadde personlig synes det var pinligere å havne på sosialen fordi jeg forsøkte meg på bedrageri, men lykke til du får kjøre på!!

Skrevet

Tror ikke de har ressurser til å gå rundt til tilfeldige, akkurat som bibliotekene ikke har ressurser til å gå rundt og hente bøker som andre lånere venter på. Men de som inngår ekteskap med asylsøkere blir visst spesielt sjekket av politiet, siden det er vanlig med proforma-ekteskap for at asylsøkeren skal få opphold i Norge.

Skrevet

Hallo, hun sier jo de skal gå fra hverandre!

da fyller man ut et skjema, og forplikter seg til å melde fra dersom man flytter sammen igjen.

Skrevet

HI

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem..Alt er bare så vanskelig nå:(

Jeg og samboer går i parterapi, og til neste time så terapeuten at vi måtte finne ut om dette var noe å satse på eller ikke.

Så jeg tenkte å si i neste time at det ikke funker lenger..Hva gjør terapeuten da? Er det hun som skriver ut en erklæring på at vi avbryter samboerforholdet eller? Og hva med samværsrett/kontrakt? Hvem må man gå til for å ordne det?

Skrevet

NAV sjekker de tilfellene hvor man mistenker trygdemisbruk. Men oppsjekk skjer på både konkret mistanke og ved stikkprøver ift alle former for trygdeytelser. Ofte får NAV tips av personer. Har du rent mel i posen har du ingenting å frykte. Man ser oftere at folk blir idømt samfunnstraff for denne type lovbrudd. Og det har vært en stor økning av "avsløringer" den senere tid er min erfaring. (Jeg jobber i kriminalomsorgen med gjennomføring av samfunnstraff etc.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...