Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg skal begynne å jobbe i hjemmesykepleien og lurer fælt på om man bruker uniform der eller om man går i vanlige klær. Greit å vite ift hva man skal kle på seg når man skal på jobb!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Spørs jo hvor du jobber. Jeg har bare jobbet i Oslo, og der har noen få bydeler uniform, mens de fleste ikke har det. Synes egentlig det er litt ekkelt med de bydelene som ikke har uniform. Her går man inn og ut av folks hjem, skifter på sår, ordner med kateter, setter klyster, dusjer og vasker, gir medisiner osv osv, og drasser med seg bakterier og annet snusk fra hus til hus.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Ja, jeg tenker litt på det. Og på at jeg skal dra med meg dette hjem igjen. I tillegg er det jo dette med sikkerheten for brukerne da, om jeg skulle fått hjemmehjelp hadde jeg likt å være sikker på at det var hjemmehjelpen som kom og ikke innbruddstyver. Det hadde vært unngått med uniform.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Der jeg jobbet hadde de fast ansatte navneskilt, men de aller fleste som jobbet der var vikarer (er det rart med så dårlig lønn...) e.l. så det hjalp jo ikke så mye. Egentlig utrolig at alle stoler på oss når vi ringer på døra og sier at det er fra hjemmetjenesten. De uniformene er uansett ikke noe fancy greier. Sånne sykepleieruniformer bare i blått i stedet for hvitt. Jeg var i lengre tid vikar et sted uten uniform og da hadde jeg med meg noen arbeidsklær som var lette og ledige og som jeg brukte bare på jobb og ingen andre steder. Skiftet før og etter jobb. Føltes litt ekkelt å gå hjem til huset mitt med samme klær jeg hadde jobbet i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå