AnonymeAnine Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har to fantastiske barn med en fantastisk mann. Barna er 4 og 2 år. Nå har jeg lyst på et barn til, men det har ikke mannen min... Vi har snakket om det og det endte vel egentlig bare med at han ser mine poeng og jeg ser hans. Vi ble jo ikke enig iom at jeg vil ha flere og han ikke... Hvordan kan jeg overbevise ham??? Noen med erfaringer her..?
Piipii Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Vi har vært litt i samme sitvasjon. Jeg har egentlig kunne tenkt meg et til, mens mannen har vært mindre sugen så jeg la det litt på hylla, men jeg har alltid spøket litt om det:) Nå er det en del venner av oss som har fått baby, og plutselig en dag så sa mannen at vi kanskje skulle få et barn til. Jeg holdt på å dette av stolen:) Så vet ikke om det kan være en kombinasjon av at jeg har tullet litt med det og at vi kjenner mange som har fått bebiser nå Vi har også to barn, 2,5 år og 5 år:) Problemet vårt er bare at vi ikke vet helt når vi skal få det hehe:)
AnonymeAnine Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2010 Hehe... Menn kjenner nok ikke på det på samme måte som vi gjør. Hadde jeg hatt et valg hadde jeg ventet et år eller to med å ta det opp men jeg fylte nettopp 38 år! Så da føler jeg at det er nå eller aldri... men man kan jo adoptere, da.
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Vanskeleg å vete kva ein skal gjere i slike situasjonar. Svigermor har alltid kunna tenkt seg ein unge til, helst ei jente (då ho har to gutar). Men mannen syntest to var nok, så då vart det slik. No når dei er "gamle" (50åra begge to) og har fått eit barnebarn, fortalte svigermor dette til oss (meg og min sambuar). Ho håpte at min sambuar (som er yngst) skulle bli jente, men det vart han ikkje. Plutseleg seier svigerfar: "jo, vi skulle kanskje hatt ein unge til. Det hadde vore kjekt med ei jente." Svigermor (litt frustrert): ja,men det var no du som ikkje ville ha fleire. Så sånn kan det gå. Du får prøve å forklare han at om han seier nei, så hjelper det ikkje å meine noko anna når ein har passert 50. Eg for min del tenker no heller ein meir enn ein for lite.
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 "Man burde aldri ha flere barn enn man har vinduer i bilen", sa min morfar. Det er en grei regel, synes jeg;)
AnonymeAnine Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. juni 2010 Haha, veldig bra... Min mor har også alltid sagt at hun gjerne skulle gitt meg flere søsken, siden jeg og min bror nesten ikke har kontakt. Jeg tror man aldri vil angre på de barna man fikk men kanskje på de man aldri fikk.
Gjest Filifjonka Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Du kan ikke overbevise ham. og du skal heller ikke forsøke å gjøre det. Ønsker han seg ikke flere barn så gjør han ikke det. Jeg vil fortelle deg en historie. Om en kvinne som ønsket seg et barn til. Hun overtalte mannen sin, selv om han hele tiden sa at han ikke ønsket seg flere barn. Hun ble gravid, og han engasjerte seg overhodet ikke i svangerskapet. Han ville ikke bli med på fødselen, men gjorde det etter press. Når babyen var født, var hun helt alene om all nattevåk, alt ansvar og alle gleder. Han ønsket seg ikke flere barn, og hadde hele tiden sagt at han ikke ville ha en baby til med nattevåk og slit. De ble skilt, hun taklet ikke at han var så fraværende overfor henne og det yngste barnet. Nå er hun alenemor med tre små, og faren har et minimum av samvær. Nå mener ikke jeg at din mann er slik, eller at det vil gå slik hvis du overtaler/lurer/presser ham. men det er verdt å tenke gjennom hvor viktig det er for deg å få et barn til, sammenliknet med hvor viktig din mann er for deg. Han har gitt klart uttrykk for hva han ønsker. For barnets skyld burde det være ønsket av begge foreldre.
Ugl@ Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Synes faktisk du skal respektere mannen din, dere har to barn og hvis han synes det holder så bør du respektere det. Her er kortene snudd, mannen ønsket at vi kunne få et barn til, enda vi har tre, jeg nektet og slik blir det. Punktum finale! Og hadde det ikke vært for at jeg var ung da jeg fikk eldstemann, og det var 7år mellom ham og neste så hadde jeg trolig latt det bli med to barn også, hadde neppe fått tre. I grunn er to barn nok i dag, med tanke på "krava" i dag, kontra for feks 30-40år sia.
AnonymeAnine Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2010 Jeg respekterer selvsagt meningene og følelsene hans og jeg ser absolutt poengene hans og er jo enig i det han sier. Samtidig så synes jeg - for min del - at mine følelser veier tyngst. For MEG. Men om han ikke vil ha flere så blir jeg jo heller ikke gravid. ALtid i livet om jeg ville ha tvunget ham til å få flere barn, det ødelegger forholdet vårt. Men jeg håper han vil ombestemme seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå