AnonymeAnine Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har to fantastiske barn med en fantastisk mann. Barna er 4 og 2 år. Nå har jeg lyst på et barn til, men det har ikke mannen min... Vi har snakket om det og det endte vel egentlig bare med at han ser mine poeng og jeg ser hans. Vi ble jo ikke enig iom at jeg vil ha flere og han ikke... Hvordan kan jeg overbevise ham??? Noen med erfaringer her..?
MrsMeoh Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Vel, jeg er av den formening om at man skal bli enige sammen om noe så stort å få barn. Kvinner (teksten nedenfor er generell og ikke direkte siktet mot deg AnonymeAnine) er direkte stygge når det kommer til å overtale og manipulere mannen for å så dekt sine egne behov. Jeg er VELDIG imot og skulle 'overtale' den ene eller den andre parten til å få barn. Det handler ikke bare om mors ønsker, men at far skal trives og ha det bra med situasjonen også - det blir jo aller best for barnet igjen også, og en evt tidligere søskenflokk. Hovedsakelig handler jo alle slike avgjørelser på om barnet vil få det bra. Om mannen føler han ikke strekker til med enda et barn, at det går utover kvaliteten som kan gis barna, synes jeg at man skal sette seg ned og tenke grundig over hva man egentlig vil. Vil man ha barn for sin egen del, eller fordi man føler man kan gi et barn en trygg god oppvekst og et godt grunnlag i livet??? Mange kvinner ønsker jo barn BARE fordi det er 'status' å gå gravid - og å ha små barn!! Jeg tenker litt svart hvitt på dette. Tenk deg et kjærestepar, hvor den ene vi skille vei... hvem skal ha rett om den andre ikke vil? Det bør jo bli den som ikke ønsker å være i forholdet lengre. Jeg tenker litt likedann når det kommer til et par det den ene ønsker barn, og den andre ikke. Dette ble veldig 'strengt' føler jeg... men som sagt, ikke direkte rettet mot deg AnonymeAnine =) MEN, kjære deg AnonymeAnine, jeg håper det løser seg for dere Det kan jo være at han trenger litt tid for å "smake" på tanken på et barn til, og at han ombestemmer seg =) Krysser fingrene mine for at mannen din finner ut at han vil ha flere barn sammen med deg
AnonymeAnine Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2010 Jeg synes ikke du er streng i det hele tatt - man skal jo være enig om noe så viktig. Det kunne ikke falle meg inn å "mase" om det helt til han gir etter, jeg kjenner par som har det vanskelig pga noe lignende. Nei, det skal ikke være lett! JEg ser jo alle argumentene hans og er jo enig i dem, men så veier jo mine egne argumenter tyngre, fordi de er mine argumenter.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Høres ut som min situasjon for 2 måneder siden. Har også barn på 2 og 4, gutter begge to. Vi er nå i 2.pp, med ikm i neste uke. Vet ikke helt hva det var som fikk han med på det, men det startet ihvertfall slik: Jeg fristet litt med at jeg skulle være enda mer pågående når det gjalt sex helt frem til EL. Jeg sa det egentlig som en spøk, men før han fikk tenkt seg om svarte han ja. Etterpå lo vi godt begge to, og han fant vel egentlig ut at han kanskje ville ha et barn til. Avtalen ble at vi skulle gjennomføre samleiet kun èn gang, og at det var jeg som skulle si fra når. Gikk straks til innkjøp av el-tester, sink, damiana og wild yam. Selv om vi ble enige om å prøve kum denne ene gangen, klarte jeg å få han med 4 ganger rundt el:-) Lettlurte mannfolk. Hehe Det ble dessverre ikke noe resultat den måneden, og uten at vi avtalte noe mer har vi altså prøvd flere ganger rundt el denne måneden også. Du får se om du finner din manns svakhet og kjøre på. heheh
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Glemte å legge til at vi i utgangspunktet hadde lyst på 3 barn, og at han egentlig ikke virket veldig bestemt i det å stoppe med to. Så egentlig hadde jeg et godt utgangspunkt Og forresten så er han verdens BESTE PAPPA, uten tvil
løveprinsen <3 Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Hei AnonymeAnine. Er nok i samme båt som deg sånn ca. Har en gutt på snart 2 år og jeg vil gjerne ha et søsken til prinsen. Mannen er litt uenig. Han er usikker på om han vil ha flere, og ihvertfall ikke ennå. Jeg vil gjerne ha de tettest mulig. Da har de større glede av hverandre tror jeg. Frustrerende situasjon synes jeg. Jeg får bare mer og mer lyst på en til for hver dag som går. Vil ikke at gutten min skal være enebarn. Klem til deg:)
AnonymeAnine Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2010 Det var mitt argument for å få nr to og han var jo enig i at det er viktig å ha søsken så det gikk greit:-) Nr 3 er det verre med. Han ser for seg mye av det praktiske, mens jeg ser det "koselige". Mannen din bør tenke på hvor viktig det egentlig er å ha søsken, jo flere jo bedre. Kjenner han noen enebarn? Jeg kjenner noen som har vokst opp som enebarn og det er stor forskjell på det og de som har vokst opp med søsken, på godt og vondt. Lykke til!
løveprinsen <3 Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 En av kompisene er enebarn og "han har jo greid seg bra" som han sier. Han ser jo egentlig poenget med søsken, men gruer litt for nattevåk tror jeg. Enda vår nr 1 er en prakteksemplar egentlig. Han tenker det går ikke an å få 2 som er slik. Tenker kolikk og lignende. Jeg jobber intenst med saken:) Har sluttet på pillen, så han vet jo at ting kan skje.
Ett barn til? Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Hos oss er det omvendt. Jeg har vel i utg.pkt sett for meg to barn - han har alltid sagt minst tre. Han argumentasjon er at to er søsken - 3 en søskenflokk. Barna kan da få hjelp og støtte fra mer enn en person - noe som kan være godt både i oppveksten og senere i livet. Nå sitter vi her og har prøvd i over ett år - uten resultat - på nr 3.....
*Lissi* Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 Sambo var veldig imot flere barn for noen år siden. Begrunnelsen min var at jeg ville ha en stor familie. Han har veldig stor familie, mens jeg kommer fra en liten. Søstern min døde av kreft for 14 dager siden, og må innrømme jeg skulle ønske jeg hadde flere søsken. Mangen mener kanskje det er "feil" grunnlag å få barn på. Men, jeg er glad barna mine er mangen søsken. Venter nummer 5 i desember, og synes det er utrolig koselig med mangen barn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå