Ccathrine Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Hei. Jeg er ei kresen nybakt mor som fikk en gutt for 3,5uke siden. Nå for tiden sliter jeg skikkelig når det kommer til mat. Jeg er veldig kresen og spiser ikke ost, minimalt med fisk og av kjøttpålegg kan jeg spise servalat, salami, trønderfår og kokt skinke på en veldi god dag. Det som er problemmet mitt er at jeg spiser til jeg ikke føler for å spise mer, spiser jeg mere brekker jeg meg. Jeg føler jeg aldri blir mett uansett hvor mye jeg ønsker å spise meg mett. Har også oppdaget at enkelte dager har jeg ikke spist mer enn hva en normal person spiser til frokost og en halv luncj, men jeg klarer ikke mere. Det er ikke for dårlig utvalg av frukt og grønt på butikken heller, men problemmer er at frukten og grønsakene er ikke serlig bra for tiden. Jeg har også hatt bryst betennelse og måtte gi den lille mme fordi han ble dårlig av antibiotikaen, så når vi har begynt å amme igjen har jeg alt for lite melk til han, å det virker også som det ikke er næring i melken min. Noen som har råd til meg??
*LillaMeg* Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Spiste du vanlig før fødselen? Jeg slet skikkelig med maten de første 2 ukene etter fødselen.. En blanding av ammetåke, sliten etter fødsel og lite søvn, klarte ikke spise, og følte meg aldri sulten.. Det som hjalp her var faktisk å tvinge meg selv til å spise 3ganger om dagen.. Måtte jo ha mat og energi. Begynn gradvis, spis så masse du orker.. Gjør maten litt mer spennende.. Friske grønnsaker, og frukt.. Gå på meny (der har de som regel litt bedre frukt og grønt.. Dyrt, men kan være verdt det)
Ccathrine Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2010 Da får jeg stikke hode igjenom tunnelen til byen på leting etter meny. Jeg spiste ofte men lite før fødselen, nå er det bare lite men skjeldent. Drikker masse juice:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå