Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg vil ha en plante som slynger seg oppover.Frodig og fin. Jeg har dessverre bare verandakasse...Hvilken anbefaler dere? Vil gjerne skjerme for nysgjerrige naboer
Gjest Sauen og ungene Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Hvilke forhold er det der det skal vokse? Hva har det å klatre etter? er det god plass i potten? For rask vekst: Arkitektens trøst. Vokser fort og kan bli svær! Klematis kan brukes, men de er ofte litt vanskelige å få store de første årene. Kaprifol og eføy kan også brukes. Klatrehortensia syns jeg er fin, pass på ph-nivå i jorda.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Wow! TAKK =) Det er en vanlig,smal verandakasse. Sol størsteparen av dagen.Vet ikke hva det heter på fagspråket,men det et "klatrestativ" i plast som jeg har smelt opp på siden av verandaen,nærmest som en vegg
Gjest Sauen og ungene Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Bare hyggelig =) Jeg tror kanskje jeg ville prøvd humle, de er ganske hardføre. Er vanskelig å finne noe som trives i små verandakasser. Du har ikke muligheten til å bygge en litt større kasse da, evt kjøpe? tenker en kasse som kan stå på bakken og er ganske høy og bred... Da kan du nok bruke det meste av klatreplanter=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå