Gjest Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Min lille skriker (hyler) en del om kvelden (4 mnd.) Han sovner og våkner plutselig med ett hyl, som om han er redd eller får akutt vondt. Han spiser veldig mye på hendene sine også for tiden. Han roer seg med tutten, men den tar han ut med en gang for å få hendene inn i munnen i stede. Beklager at jeg er litt dårlig til å forklare... Kan d hende han klør? Og at tennene er på vei allerede?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Sønnen min fikk tenner da han var ca 4,5 måned. Dette er jo så individuelt. Har du prøvd å smøre på dentinox på gommene? Det hjalp her:-)
Annci<3 Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Går visst an å bli født med tenner, faktisk! Har en sønn på 3 mnd som visstnok begynner å få tenner. Så det var noe der når han gjeispa. Så det kan komme når som helst.. Når han våkner og hyler, er det bare det ene hylet så faller han til ro igjen? Det har min gjort, men jeg ante ikke hva det kunne være. Tenkte det kanskje var en vond drøm jeg Har også begynt å spise mye på hendene, men er ikke urolig ellers.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Det du beskriver kan ha mange andre forklaringer enn tenner. Og om det stortsett bare er på kvelden og natta ville jeg ikke tenkt tenner. Husk at det er mange impulser i løpet av en dag, og det er mye som skal bearbeides, læres og utvikles så han er nok ganske sliten og trøtt på kvelden (oppvåkninger kan komme av mye det også; ubehag ett eller annet sted i kroppen, rastløshet, overtrøtt, drømmer....) Men kan selvsagt være tenner også... Ett typisk tegn på tenner er kløe/ ubehag og mye sikling. Om du trot det kan være tenner kan du jo kjenne etter kuler på gommen (fortennene er så godt som alltid de første som dukker opp).
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Og når tennene kommer: veldig individuelt. Det vanligste er vel mellom 6 og 12 mnd, noen før og andre senere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå