Gå til innhold

Bare vi som har inkonsekvent skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på skolen har vi fått beskjed om at de helst ser at barna ikke har med seg saft å drikke. Begrunnes med sukkerinnhold. ( vi bruker nå sukkerfri vi da, uten at den nødvendigvis er så mye sunnere for det ; )). Det er samtidig som melkeordningen tilbyr sjokolademelk HVER DAG.

Bare vår skole som er helt tullete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, jeg har ikke skolebarn ennå, men må bare spørre: får barna da velge om de vil ha sjokolademelk eller vanlig? Eller spørres foreldrene på forhånd? Virker jo helt høl i huet å tilby skolebarn sjokolademelk hver dag og jeg tviler på at jeg ville fått dattera mi til å velge vanlig melk om hun fikk lov til å velge....

Skrevet

Tilbyr de sjokolademelk eller laktoseredusert melk med kakaosmak? Det er nemlig stor forskjell.

Skrevet

Er nok laktoseredusert melk med kakaosmak de har, ikke sjokolademelk. Og da kan det ikke sammenlignes.

Skrevet

Helt vanlig sjokolademelk! Sånn hvit/brun med ku på du får på butikken vet du..

Krysser av på det skjemaet som deles ut på type melk man vil ha for barnet sitt, og dette vil gjelde for hver dag.

Vi har valgt lettmelk og er det noe spesielt så sender vi med kakaopulver i en liten boks, vi ( har skjedd hele 2 ganger dette skoleåret).

Synes bare det var rimelig teit av de å si de ikke ville ha saft nå som det er varmt (varm saft SMAKER jo bedre enn varm juice/vann, skjønner jenta vå rgodt som heller vil ha det. Blir litt av begge deler her.) pga sukkerinnhold!

Skrevet

Vet lactoseredusert ofte smaker pyton (samme med soyamelk), men her er det snakk om vanlig sjokolademelk.Hadde det vært det hadde det vvært noe annet. Men nå var det vel heller " logikken" til skolen jeg synes er litt merkelig...

Gjest Morn du
Skrevet

Sukkerfri saft er ikke så mye bedre enn saft med sukker, nei.

Men jeg pleier å fylle vannflaska halvveis opp med vann kvelden før og sette den i fryseren. Neste morgen fyller jeg opp med vann, voila- kaldt vann resten av dagen:)

På skolen mine går, tilbyr de og sjokolademelk, det er den laktoseredusert uten sukker. Har stått på at de skal ha lettmelk da, men nå vil yngste så absolutt ha sjokomelk, de andre frister henne...

Men jeg skjønner saftgreiene til skolen da, det tærer jo på tenna med både juice og sukkerfri saft.

Gjest Morn du
Skrevet

Melka som ungene drikker på skolen, drikkes som oftest sammen med måtidet de spiser der. Safta drikkes jevnt over hele dagen. Sukkerholdig drikke er ikke like skadelig for tenna om det inntas sammen med et måltid, som juice/saft/funlight som inntas litt dann og vann, ofte når barna er litt tørste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...