Gå til innhold

Må si jeg reagerte litt i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom i bh med barna mine. Er streik så de har delt barna i 2, slik at de får gå annenhver dag.

Har vert oppusing inne i flere mnd. men de er ferdige nå. Skal begynne ute, så står fortsatt endel sperringer.

Hørte noen gråt skikkelig bak bh, og utenfor bh satt 4 streikevakter. Fikk beskjed at de ikke hadde lov å gå inn, men lurte på om jeg kunne gi beskjed til personalet...

Må si jeg stusset litt. For alt de viste kunne barnet være skadet, kunne vel ikke være så farlig om de sjekket det?

Nå var hun jo heldigvis ikke de. Hadde bare sneket seg ut og sikkert blitt veldig redd. Hun var kun rundt 2 år da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men var ikke noe av personalet ute da ? Om halve bhg var der, mener jeg...

Skrevet

Hahah, nå må jeg le. Første jeg leste var jo: "Kom i bh med barna mine", og det tok litt tid før jeg skjønte at dette absolutt ikke hadde noe med BH å gjøre.

Skrevet

De streiker, det vil si at de ikke kan gå inn på arbeidsplassen. De ga beskjed til deg. Hva er du reagerte på egentlig?

Omsorgsarbeidere skal liksom være streikbrytere fordi de jobber med mennesker. Feil!

Skrevet

Dette var ganske tidlig, så ingen var ute enda. Jenta hadde kommet seg ut på egenhånd.

Skrevet

Dette hadde jeg også reagert på. Skal man bare sitte der og høre på at barn har det vondt, uten å gjøre noe?

Skrevet

Hva reagerte du på? De ga beskjed til deg, hva annet kunne de gjort. De er jo streikevakter.. Jeg hadde heller reagert på at personalet som ikke streiket, satt inne uten å oppdage at en 2-åring hadde sneket seg ut..

Skrevet

Hva annet de kunne ha gjort? De kunne f.eks se etter at barnet ikke var i fare på noen måte? Og gitt beskjed til personalet om at ett av barna var ute alene? Streikebryteri meg i ræ... :o)

Skrevet

Om det kunne være fare for at barnet var skadet, redd eller i fare på noe vis , synes jeg de skulle reagert ja. Man slutter ikke å være medmenneske, selv om man er i streik.

Det er akkurat som om en lege skulle vandret rett forbi en skadet person, fordi han ikke er på jobb....

Skrevet

En skadet person = gråtende barn? Tror kanskje de ansatte i en bhg heldigvis har et annet syn på det.

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at de er i streik? Synes det er helt horribelt å mene at de "kunne bare ditt og kunne bare datt".

Skrevet

Enig at de kunne sjekket. Hadde jeg som mor hørt et barn gråte fryktelig og ikke sett en voksen hadde jeg faktisk sjekket. Streikevaktene burde derfor (hvis de viste at det ikke var noen voksne der) ha tatt seg av barnet som et medmenneske og ikke som barnehageansatt.

Skrevet

Synes vel ikke akkurat det er streikebryterri å sjekke da. Kan iallfall se gjennom fingrene på slikt.

Vaktene kunne ikke se henne, men skjønte hun var bak ved lekeapparatene. For alt de viste kunne hun vert skadet (satt på spissen)

De hadde hørt henne en stund også....

Skrevet

Om det er streikebryteri og gå inn på arb.plassen. Da bryter vaktene i barnehagen til elste streiken flere ganger om dagn, For de er stadig inne og låner do, fyller opp vann flasker osv...

Hadde også reagert om de bare satt på rompa og hørte på ett barn som gråt. De kunne i det minste gitt beskjed til de som var inne.

Skrevet

Hadde ungen vært skada, så hadde ikke kommet langt med å skylde på at de var i streik gitt.

Skrevet

HI skriver at barnet hylte sånn at det kunne høres ut som om hun var skadet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...