Villa Perlesukker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 ...over mitt dårlige aktive ordforråd. Har levd 1/3 av livet mitt i et annet land og føler jeg har "mistet" grepet på norsken. Der lærte jeg selvfølgelig et nytt språk som jeg også så godt som mulig prøver å få flokken til å snakke. Hverdagen er slik at vi sjonglerer mellom norsk og dette andre språket og jeg føler at hele flokken har et dårligere utgangspunkt enn andre. Jeg får høre på skole og i barnehage at det ikke er tegn til bekymring hos noen i flokken men er det noe man kan gjøre selv for å bli bedre? Har fulgt noen av trådene hvor dere snakker om sommerlektyre men jeg klarer ikke lese annet enn faglitteratur. Rart egentlig men sånn er jeg nå satt sammen. Shit jeg merker jeg begynner å få angst. haha... Noen med tips?
Gjest sug lut Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Da leser du fag til krampa tar deg, if that's what floats your boat. Du hører jo uansett norsk rundt deg hele tiden. Snakker du begge språk med dem hjemme? Snakker mannen begge språk med dem også?
Villa Perlesukker Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2010 Eksen snakker jo "sitt" språk og jeg norsk med noen kreative oversatte ord. Og innimellom en god blanding. Men i det siste har det blitt mer norsk pga gulesider som selvfølgelig ikke skjønner noe når vi setter i gang hehe...stakkars...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå