mama&mini Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Har kjempe lyst å begynne meg yoga for gravide! Noen av dere som går på det, eller tips til hvor jeg kan begynne? (I oslo, vest/sentrum)
blangn Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Jeg vet dessverre ikke hvor de har yoga for gravide i Oslo siden jeg selv bor i Tromsø, men jeg fikk alikevel lyst til å sende deg en melding for å si at: JAAAA gå på det. Det er fantastisk!! Anbefaler det til alle gravide. Jeg lærte så mye på mitt kurs, og det var utrolig hyggelig å være en gjeng med "tjukkinger" som fulgte hverandre gjennom mange uker! Lykke til i tiden som kommer!! Håper du finner et sted med yoga som passer for deg!
EllaMaria Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 hei! Jeg har også tenkt å begynne på dette. Jeg er medlem på Elixia, og de har timer på Colosseum på lørdager kl 15. Men det er helt sikkert andre som har timer også, har bare ikke sjekket.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 dette kunne jeg tenkt meg også...evt dvd....men hva er egentlig forskjellen på yoga og pilates?? er begge deler avslappende og oppstrammende her og der eller er det stor forskjell på disse to..?noen som har en god dvd å anbefale kanskje? eller kurs i bergens området?
2 boys & now pink Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Jeg vet ikke hvor de har det i oslo jeg hell, men jeg gikk på det i Bergen, og det er helt utrolig. De pusteteknikkene de lærte deg hjalp godt under fødsel, og det at en var litt i bevegelse gjorde jo at en følte seg bedre med seg selv og!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Yoga og pilates er to veldig forskjellige ting. Yoga handler om avspenning gjennom pust og bevegelse. Pilates er ren styrketrening hvor man også bruker pust. Yoga er utviklet gjennom tusen år gjennom meditasjon og bevegelse for å oppnå harmoni mellom kropp og sjel. Pilates ble laget som opptrening for skadede soldater som etter 1. verdenskrig måtte starte opptreningen fra sengen (av legen/fysioterapauten Joseph Pilates). Personlig synes jeg ikke pilates er særlig avslappende, og yoga vil jeg kalle mer fokuserende, selv om man har avspenning som en del av treningen. Det er jo ikke kosetime heller, om du skjønner Som du skjønner er det veldig forskjellig opplegg! Jeg ville ikke startet med yoga eller pilates ved hjelp av en dvd eller en bok. Det er lett å gjøre øvelser feil og få uheldig belastning. Særlig siden du er gravid er det nok behov for å tilrettelegge en del av øvelsene. Lykke til!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 takk for opplysende svar hjertelyd;) kanskje jeg skl prøve yoga da.....
Aore Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Gravideyoga i Oslo: Mamyoga på Sagene: http://www.mamayoga.no/m/page.aspx?id=1 Puroyoga i Bygrøy Allé: http://www.puroyoga.no/ Yggdrasil på Grønland: http://www.yogakurs.no/gravidyoga.html Alle tre har kurs også i sommerferien. Anbefales, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå