Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Stiller man ett eneste kritisk spørsmål går hundre her i forsvar! Hvorfor det? Er det virkelig slik at "alle andre" bare skal forstå og finne seg i eller er det ikke faktisk slik at dere har de spesielle barna og det er deres ansvar uansett å forsøke og få de til å fungere på best mulig måte i samfunnet. Så får dere bedrive opplysende virksomhet og håper på forståelse, ikke bare kreve det og kalle alle andre idioter osv. Blir helt oppgitt over hvordan det høres ut som om en diagnose er en hvilepute og "alle andre" bare må forstå! Deres barn er faktisk ikke mitt ansvar og jeg akter ikke å forstå noe som helst om ikke foreldrene selv gidder sette meg inn i situasjonen og gjør noe med det. Holder ikke å bare forklare; "slik er mitt barn, du og dine får bare tilpasse dere!"
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Alle ungene har diagnoser og alle mødrene har sosial angst
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Hehe Men det kan virkelig virke sånn her inne
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Har to barn og ingen av mine barn har diagnoser. Men jeg derimot sliter litt med sosial angst, hehe, ikke så mye at mennesker merker det
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Vel, vi har kanskje et barn med diagnose. Holdningen vår er på ingen måte at verden skal tilpasse seg barnet vårt. Tvert om er vi veldig opptatt av at han må lære seg å takle samfunnet slik det er. Men man kan jo ikke isolere barn heller fordi de ikke passer helt inn i alle sammenhenger
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Hva i all verden fremprovoserte dette usaklige innlegget HI?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Jeg er mor til barn med spesielle behov og krever ingenting av de rundt, men jeg HÅPER jo at samfunnet vil prøve å inkludere sønnen min på lik linje som andre gutter. Å få en diagnose er en utrolig lettelse for foreldre som har slitt med utfordrende adferd i mange år, det er da med fordel at vi deler diagnosen med omgivelsene. Diagnosen til vår gutt er en "vanlig" diagnose i den forstand at de fleste kjenner litt til den, de som ikke gjør det kan fint spørre meg hvis de lurer på noe. Man kan ikke løpe rundt og forklare alle rundt hvilke situasjoner som kan oppstå. Vi har tydeligvis vært heldige for vi har ikke fått noen annen tilbakemelding enn forståelse og inkludering fra samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Hva er dette for slags merkelig innlegg? Ene av mitt barn har diagnosen astma, men at du og dine skulle tilpasse dere etter det? høh? Fint om dere ikke røyker på henne liksom, mene...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Det finnes faktisk mer alvorlige diagnoser enn astma...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 Det er ikke astma som menes her må du vel forstå. Det er heller diagnoser som gir adferds"forstyrrelser"...
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #12 Skrevet 2. juni 2010 Jeg synes nå det var relevant jeg da. Mange voksne synes ikke noe særlig om å måtte tilpasse oppførselen sin ved å ikke røyke i nærheten av barn for eksempel. Som foreldre kan man jo ikke kreve det i offentlig rom, men man kan be folk ta hensyn og håpe de eier folkeskikk.
Kyllingbein Skrevet 2. juni 2010 #13 Skrevet 2. juni 2010 Nei ingen diagnoser på noen av oss her. Vanlig, kjedelig ordinær familie så og si uten drama. Ja det stilles kanskje mange diagnoser unødig, tenker da på adferd osv men det er da vel ingen hvilepute for det? Heller hjelp til å bruke de ulike verktøy som finnes. Og jo, jeg tror fortsatt at det å få en diagnose på ting i de fleste tilfeller er en lettelse.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #14 Skrevet 2. juni 2010 Mitt barn er et hjerte-barn. De blir fortløpende vurdert om han skal opereres eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå