Trollmor til 2 Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Nå bærer det av sted til første kontroll =) Å, jeg er spent!
**synne** Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har også hatt første kontroll i dag Men det var igrunn ikke noe særlig til kontroll... Fikk papirer, tok blodprøver, målte blodtrykk. Det var vel det hele... Ingen spørsmål om formen eller om jeg lurte på noe... Nå er jo dette min tredje da, så kanskje han tror jeg ikke lurer på noe.. hehe.. Og egentlig var jeg der pga halsbetennelse, og svangerskapet kom opp i samtalen da han ville fjerne mandlene mine.. -Noe jeg ikke får gjort før jeg ikke er gravid lengre.. Neste kontoll blir etter UL, så det er en stund til...
Trollmor til 2 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2010 Oi.. Det var lenge til! Hvor i landet bor du? Jeg bor på landet (Hadeland), så kapasiteten til å følge opp gravide er kanskje større her? Var ikke noe voldsomt til kontroll her heller. Jeg er så tidlig i svangerskapet at de ikke kunne ta blodprøver av meg. Men legen min målte et flott blodtrykk og fylte ut papirene mine. Jeg skal tilbake til ny kontroll fredag i neste uke =)
**synne** Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Jeg bor på haugalandet... Men tror jeg vil prøve å få meg et besøk hos jordmor før vi drar på ferie 10/7...
minime84 Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 har du peiling på någen jordmødre her på haugalandet? fekk beskjed om at alt va fullt eg når eg va på 1. kontroll på mandag, å at det va ikkje vits å prøva ein gong..
**synne** Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Sist gikk jeg til jordmor på oasen, har ikke tatt kontakt med de enda, så vet ikke om de har ledig kapasitet. Kjenner ikke til så mange, men du kan jo ringe de ulike helsestasjonene i området her og høre? Nekter å tro at alt kan være fullt... Sist gang gikk jeg KUN til henne, tror ikke jeg var innom legen en eneste gang...
babyjakob Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Er det vanlig med gyn.undersøkelse på 1. legekontroll? Jeg skal til 1.undersøkelse i midten av juni. Men er det kun blodprøve eller også GYN? Er jo greit å være forberedt.. :-)
**synne** Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Har ikke vært det hos meg iallefall. Eller med førstemann hadde jeg, men det var pga at jeg blødde litt. Ikke noen GU hverken med 2. eller 3...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå