Gå til innhold

er størrelse 68 virkelig til barn på 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte noen sommerklær til tulla i går, hun bruker fortsatt 62, men passer i noe 68. Også ser jeg på lappen at det står 6 mnd, og jenta mi er bare 3 mnd :)

Fortsetter under...

Skrevet

Mi jente er 2 måneder og bruker str.56, men unger er forskjellige og vokser ulikt

Skrevet

Hehe, ta det med en saltklype:) babyen min har også ligget litt over alderen som anslås på klærne hele livet sitt. Men det finnes visst babyer som passer inn i de i den alderen som står på klærne også...;P

Skrevet

Det kommer vel kanskje litt an på hvor man kjøper de også :)

For noen bodyer i strl 56 passer enda ( men de er jo litt "utvaska" da).

Men så på noe annet i strl 68 som jeg har kjøpt der det står 4-6 mnd. Men hun er jo litt stor for alderen også da :)

HI

Skrevet

Jenta mi blir 8 måneder og har jeg har begynt å kjøpe 86.

Brukte vel 62 fra 5-6 uker.

Skrevet

Ja, det kommer mye an på hvor plaggene er kjøpt og på passformen. Noen plagg i str.50 passer fortsatt og da er de nok litt store i størrelsen.

Ikke tenk så mye på hvilken alder som står. Viktigste er at klærne passer og det er bedre at de er litt store enn for små:-)

09:35

Annonse

Skrevet

Ta det med ro. Se på eks klær som blir kjøpt i utlandet, har kjøpt masse fra utlandet. Og der står det ofte eks 3-6 mnd. Nettopp fordi det kan være store individuelle forskjeller.

Gjelder også mange strikkeoppskrifter forresten

Skrevet

Ville bare nevne at det er forskjell i størrelsene fra butikk til butikk også. Så det kan ha noe med saken å gjøre. Dessuten vokser barn ulikt, og noen er gjerne lengre i beina enn armer feks, og bruker større størrelse i bodyer enn i bukser..eller motsatt.. Det er så individuellt..Man må nesten bare prøve seg fram;)

Skrevet

Str 68 er ment for 4-6 mnd, så det er lagt opp til variasjoner her også.

Skrevet

Jenta mi begynte på str 68 når hun var 8 mnd, så det er stor variasjon.

Skrevet

Gutten min startet med 74 ved 3-4mnd, så ikke heng deg oppi i hva det står på antall mnd. Det er bare et ca tall.

Skrevet

Vil bare tilføye at barna skal vokse seg INN i størrelsene. Det betyr f. eks. at str. 74, skal passe til barnet blir 74 cm langt, ikke fra barnet er 74 cm langt. Dette har jeg blitt forklart bl.a. hos Nøstebarn.

Skrevet

Hvorfor så opphengt i antall måneder? Tallet er centimeter, så da er det jo bare å se hvor langt barnet er.

Annonse

Skrevet

Varier det. min datter på 11 mnd har akkurat begynt med 74 (6-9 mnd), men passer fortsatt i en del 68. Hvor lange og runde ungene er, avgjør klesstørrelsen - ikke alderen. Størrelsen er veiledende.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Varierer veldig. Jenta vår er liten av seg. Hun blir et år i dag og bruker fremdeles str 68 faktisk! Hehe... Lite knøtt. Eldste brukte str 80 når hun var et år.

Skrevet

forskjell på størrelsene og forskjell på ungene,uansett alder. Min er 10 mnd og akkurat nådd 74 cm i lengde, men det er fortsatt en jakke i str 62 som faktisk passer...og har lagt bort en body i 74 som nå er for liten... selv om han nå bruker 74 og 80 i størrelse...En aldri så liten jungel dette størrelse greine, man må bare prøve og se hva som passer og ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...