Gå til innhold

Grusomme barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere har bekjente (ikke nære venner) som har barn som ikke oppfører seg pent mot deres barn? Vi kjenner en gutt som mine to barn på 2 og 3 år ikke ønsker å være hos og for meg er det veldig forståelig. Denne gutten slår, tar fra mine barn leker, hyler, skriker og er veldig volsom. Moren kjefter og det gjør absolutt ikke saken bedre, heller omvendt. Hva ville dere gjort. Syntes det er så vanskelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La være å gå dit, selvsagt.

Skrevet

Nei, det er ikke vanskelig. Man lar bare være å besøke dem

Skrevet

Jeg er mor til et sånt grusomt barn og jeg har forståelse for at foreldre ikke vil ta med seg jevnaldrede barn hjem til oss og jeg pleier selv å foreslå at vi heller går på skogstur eller noe sammen for da er sønnen vår så mye greiere å leke med enn når vi er hjemme. Så skogstur kanskje?

Skrevet

Det er her jeg må komme inn å spørre hva du tror er årsaken til at barnet ditt er så "grusomt" (Barna går jo gjennom mange faser). Min jente på 2 er smått begynt å slå etter oss, selv om vi rolig tar handa bort og forklarer at det er nei, og at vi får vondt når hun slår. Hun utagerer på flere måter ellers åsså, og vi vet ikke helt hvordan vi skal takle dette sinnet som viser seg. Hun kan være rene engelen også, så hun er ikke slik hele tiden. Men synes hun blir mer og mer tverr. Hun går i barnehagen og stortrives der, vi aktiviserer henne etter barnehagen og lar henne samtidig få litt privattid der hun leker litt alene :)

Skrevet

Altså, jeg synes jo ikke barnet mitt er grusomt selv, men hadde jeg vært mammaen til den lille jenta han sparket sist vi var på lekeplassen hadde jeg nok kalt ham grusom.

Problemet er til dels at han har et veldig dårlig språk og også at han ikke er så god på samhandling. Han forstår rett og slett ikke signalene de andre barna sender ut og blir veldig sint når de ikke oppfører seg sånn han vil. Han må jo leke med andre barn, ellers lærer han jo ingenting. Vi prøver etter beste evne å tilrettelegge for lekesituasjoner han takler godt slik at utfordringene blir passe store for ham :)

Skrevet

Hehe, neida. jeg mente ikke at du syntes han er grusom, feil ordlagt fra min side beklager. Er litt oppgitt her over jenta mi, og vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Men å sosialisere høres bra ut, vi må bli flinkere å dra på besøk til andre med barn(de som vil ha oss da :)) Blir kanskje litt mye voksenbesøk på snuppa :)

Takk for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...