Gå til innhold

Blir ks på meg neste uke (uke37) pga morkakesvikt/vekstavvik. Est fødselsvekt 1800g. Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer her??

Jenta vår må ut med keisersnitt neste uke, da er jeg 36+noen dg.

Ks pga hun er så liten, 1800g, og ligger i seteleie.

Gruer meg veldig både til selve operasjonen og tiden etterpå. Hun blir jo ikke så veldig prematur, men er nok urolig liten! Lurer påom hun vil trenge pustehjelp, kuvøse, må ha mat i sonde eller ha andre vanskeligheter. Men det får vi nok ikke vite før hun kommer!

Hvordan gikk det med dere som fikk baby i uke 36/37 som var liten for alder?

Noen som har tips til hva jeg bør ta med på sykehuset, med tanke på keisersnittforløsning og lite barn?

Går det an å "ønske" seg noe mtp keisersnittfødsel, hva bør jeg i så fall be om?

Hjertelig takk til alle som vil svare!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

selv om min datter var prematur (uke 33 1570 gram) så trengte ikke hun noe form for pustehjelp. Hun pustet selv på egenhånd og det eneste var hun hadde lite krefter i begynnelsen og at hun fikk mm på sonde til jeg full ammet. Dro hjem etter 3 uker. fra sykehuset.( jeg hadde svangerskapsforgiftning.)

ikke noe problem med keisersnittet i etterkant.

vet ikke om dette kan hjelpe deg, men dette er i alle fall min erfaring med barn med lav fødselsvekt

Skrevet

Noen med erfaringer her??

Jenta vår må ut med keisersnitt neste uke, da er jeg 36+noen dg.

Ks pga hun er så liten, 1800g, og ligger i seteleie.

Gruer meg veldig både til selve operasjonen og tiden etterpå. Hun blir jo ikke så veldig prematur, men er nok urolig liten! Lurer påom hun vil trenge pustehjelp, kuvøse, må ha mat i sonde eller ha andre vanskeligheter. Men det får vi nok ikke vite før hun kommer!

Hvordan gikk det med dere som fikk baby i uke 36/37 som var liten for alder?

Noen som har tips til hva jeg bør ta med på sykehuset, med tanke på keisersnittforløsning og lite barn?

Går det an å "ønske" seg noe mtp keisersnittfødsel, hva bør jeg i så fall be om?

Hjertelig takk til alle som vil svare!!!

Hei!

Jenta di er ikke prematur i det hele tatt, hun blir jo tatt i uke 37. Men hvis hun er så liten, er hun ganske dysmatur.

I teorien vil hun ikke måtte ha behov for kuvøse eller pustehjelp, men det kan man jo aldri vite helt på forhånd..men disse tingene er absolutt ikke farlig og ikke noe å grue seg til:-)

Kanskje hun vil trenge litt ekstra hjelp med spising, men det er også umulig å vite på forhånd.

Har du mulighet til å bo på sykehuset? Da burde du pakke med litt ekstra klær og ting, kjøpe litt prematurklær (men det har du kanskje gjort allerede:) Jeg kommer ikke på noe spesielt du burde ha med deg egentlig..Jeg bodde på sykehuset i et halvt år, så jeg hentet jo ting hjemme underveis:) (fikk i uke 27)

Dette går nok veldig bra skal du se, du får et fullbårent barn med det beste utgangspunkt:) Lykke til

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Hengte seg opp, så det ble litt dobbelt her:-)

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

..uke 29, ikke 27;) Jøss som jeg surrer nå da

Skrevet

Er da ikke prematur, men dysmatur. Fikk en baby på den størrelsen som var 5 uker prem, men da også dysmatur.

Det har gått helt fint!

Var litt senere ute med ting, men hadde tatt igjen sine jevnaldringer og vel så det ved 1 år.

Med et planlagt keisersnitt regner jeg med at du får god tid til forberedelsene (jeg hadde hasteks). Mannen får være med (det fikk forøvrig min også) og det hele gikk greit for seg.

Lykke til!

Skrevet

Takk for fine svar, beroligende at det har gått fint med dere! Gleder meg til å treffe henne nå, blir lagt inn på mandag!

Skrevet

Lykke til. =)

Det går nok kjempe fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...