Gå til innhold

Håper streiken varer leeeeeeeeeeeeeeeeenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett, godt å se at det ble malevær i dag ;o)

dere som sliter; bare lever ungene til meg, tror det are blir fem stk her i dag, og trampolina har kapasietet til et par til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Det skal og må være lønnsforskjeller når det kommer til utdanningsnivå, ansvar osv. Når en høyskoleutdannet tjener 320.000 kr, hvorfor i himmelens navn skal en med fagbrev tjene ca det samme? Det er urettferdig det. Hvis man ikke tar utdanning velger man å jobbe i et lavtlønnsyrke. Utover det burde INGEN ha streikerett. Streik er egoistisk, det rammer uskyldige, det rammer nesten ikke de man ønsker å ramme og det er en skam at man i Norge idag bruker det.

Skrevet

Noen må faktisk gjøre den jobben også, hva hadde samfunnet gjort hvis det ikke fantes hjelpepleiere, omsorgsarbeider eller barne og ungdomsarbeidere? Vi fortjener skikkelig lønn selv om vi KUN har fagbrev. Vi ønsker samme lønnen som mannsdominerte yrker med KUN fagbrev....ser du ikke urettferdigheten her?

Skrevet

Nei. Likelønn er en konstruert greie. Du kan ikke sammenligne kommunalt ansatte helsefagarbeidere med privat ansatte snekkere foreksempel.

Skrevet

For en uvitende bortskjemt person du er! Det skal være "konflikt" mellom kapitaleier/bedriftseier og arbeider. Med på å drive økonomien framover det, skjønner du. Om man begynner å fjerne demokratiske rettigheter som streikerett beveger man seg ut på en farlig vei mot fåmansvelde eller dikatur. Man må da ikke si at hardt tilkjempede demokratiske rettigheter er unødvendige? Er dere helt historieløse?

Hilsen lærer som har lengre utdanning enn min ingeniørmann og som gjør en langt viktigere jobb, men som tjener adskillig mindre.

Skrevet

Jeg???

Fordi jeg vil at mannen skal male littt i dag?

;o)

Skrevet

hahaha, her var det mye sure og humørløse folk. Dere må jo ha fryktelig kjedelige liv.

Jeg holder med deg jeg HI. Hvis den varer skikkelig lenge, kan jeg få låne ham når han er ferdig med din liste? har nemlig en lang gjøremålsliste selv og mannen min streiker ikke:( Er i ledelsen han. Ubrukelig....

Skrevet

Det er nettopp pga historiekunnskap og viten om hvordan streik før ble brukt som gjør at jeg idag sier at streik slik den rammer samfunnet idag er egoistisk, unødvendig og forhistorisk. Det vitner kun om hvor utrolig bortskjemte vi er i dette landet.

Skrevet

Jeg bare skjønner ikke hvilke firma man er ansatt i, som ikke kan godta at man har ett barn eller to med seg på jobb i en prekær situasjon....

Vi har tv-rom og muligheter for å sitte med egne PCer og spille, for barna. På sikt er det snakk om lekerom også. Og filmvisning i kantina er det også, når det er planleggingsdager eller streik som nå.

Skrevet

Ha ha ha ha =)

Jeg kan gjerne låne han bort, men i dag er han godt i gang oppi husveggen (smelt... My handy man.... ;o))

Hva betaler du, han er god på det meste ;o)

Skrevet

Jeg jobber på et sykehus som helsesekretær. Nå er ikk vi den gruppen som streiker (har vel faktisk ikke opplevdt at noen innenfor merkantilt noen gang er tatt ut i streik.) Vi kan gud (?) for at ikke renholdsarbeiderene på sykehuset ikke ble tatt ut i streik. Uten de kan hele instutisjonen bli stengt, legene kan ikke operere. Det kan ikke behandle pasienter på noen måte uten rent utstyr, dette som et eksempel. Kunnne skrevet mye om dette. Er det streik som skal til for å heve deres lønn i deres, som mange vil kalle det, drittyrke, ja så syns jeg det er et bra virkemiddel. Så må man ikke glemme at vi alle er mennesker midt oppi dette, jeg jeg mener vi alle teller like mye.

Skrevet

Skrekk og gru. Lønnsnivået i Norge er lkunstig høyt. Løsningen er ikke streik (Selv om kommunene nå tjener gode penger på det, det er hvermansen som får problemet) men å bremse lønnshoppene i andre yrker å på sikt få et mer jevnt lønnsnivå. Norge har klart seg forbausende bra gjennom finanskrisen, men vi har likevel store økonomiske utfordringer i forhold til overprising og verdensmarkedet. De navlebeskuende innbyggerne i dette landet mener likevel at løsningen er mer lønn. Hurra for idiotien.

Skrevet

Jeg vil gjerne låne handymannen din!

Morsom tråd! ;o)

Litt for mange blir berørt av denne streiken, så skjønner jo den falt i dårlig smak hos noen. Vår barnehage streiker ikke mer, da det er en statlig barnehage!

Skrevet

Virker som det blir en langvaring streik, så du får kysse fingrene for at du får gjort alt på lista di da HI.....=( kjærring.........................!!

Skrevet

så flott tiltak da HI :) Du passer barna for de som blir påvirket av streiken, slik at de får jobbet, og du får litt penger inn i kassa :) Det er jo en super ordning dere!!

Og at HI vil ha gjort litt i hus og hjem er da bare vanlig? MIne foreldre har da alltid et prosjekt på gang når sommeren kommer, er det ikke vanlig å ta et skikkelig skippertak rundt disse tider? Og da er det vel normalt at han som "går hjemme" tar størstedelen av jobben mens hun passer barn for å få inn penger? Akkurat som det er vanlig at den hjemmeværende tar mesteparten av husarbeidet mens den andre parten er på jobb?

Jeg skjønner ikke negativiteten på denne tråden jeg, HI er jo bare glad for at ting blir gjort i huset, det trengs sikkert også, og nå har de tid og mulighet. Og hun bruker ironi om streiken for å skape litt humor.

Dere virker sinte pga streiken, og dere lar det gå utover HI akkurat nå. Diriger sinnet deres mot noe annet dere ;)

Skrevet

Takk takk ;) Jeg får ikke penger i kassa da.... Passer gratis ;o) Jeg er jo tross alt hjemme i permisjon uansett!

I dag er to vegger malt, og 6 glade barne har vært på "vift" med meg! Helt herlig =)

Skrevet

Ser ut som om du får viljen din HI =( Hurra for deg som får malt huset, ikke så hurra for meg som blir blakk!

Skrevet

Mulig han kommer videre på listen i morgen da............ =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...