Gå til innhold

Håper streiken varer leeeeeeeeeeeeeeeeenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er en liten del av arbeidslista som min streikende mann har fått av meg;

Male hele huset, to strøk på vinduskarmer

Olje platningen

Olje hagemøblene

Luke i jordbærene hans

Skifte noen bord på garasjen

Henge opp nye lystette rullgardiner på rommene til ungene

Vaske ned hel badet

++++++++++

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg som trodde de steikende viste frem egoisme på høyeste nivå. Og så kom du.

Jeg misliker mennesker som synes det er greit å belemre andre for å få goder til seg selv.

Skrevet

Jeg streiker jo ikke =) Jeg prøver jo bare å gjøre det beste ut av situasjonen=)

Skrevet

Du bare håper streiken varer lenge så du får gjort ting i huset ditt. Blæh.

Skrevet

Du kommer vel til å få deg et slag i hodet når du skjønner at streik er ikke ferie.

Skrevet

Godt at det er noen som får noe bra utav streiken, her hos oss har vi til nå tapt en hel uke med lønn pga vi har delt på å være hjemme med barna med ulønnet permisjon. Kan bli dyrt for oss i lengden dette, må kanskje avlyse ferien....men det er jo kjekt for deg at du får malt huset.

Skrevet

Det var jo ment ironisk da, men ikke alltid så lett å få fram i tekst =)

Men godt å få gjort litt da!

Skrevet

Streikende skal da sitte på kafè, med lua på, og snakke om lønn, solidaritet og at alt var bedre før mens de kjederøyker og drikker vin midt på dagen

Skrevet

He he hevvvvskjønner jo at det ikke er morsomt for dere som taper masse på det, var men litt ironisk da, litt sånn "always look on the bright side of life" liksom =)

Jeg er hjemmeværende, så jeg passer nabounger til den store gullmedaljen for tiden. Har dere ingen dere kan spørre ???

Skrevet

Jeg streika for noe år tilbake og det var langt fra noen ferie. Streikevakter hver dag og mye annet man må være med på. Dessuten er vel kanskje barnehagen deres i streik så han må ha ungen(e) hjemme?

Skrevet

Jeg synes det er rart at det virker som så få av dere er enige i denne streiken. Unner dere ikke de som tar seg av barna deres en grei lønn på lik linje med andre med like høy utdannelse?

Skrevet

Han skal på noen møter og litt vakter, men det er jo INGETING mot en full arbeidsdag.....

Og jeg er hjemme med smått og stort her!

Skrevet

Vi har besteforeldre i full jobb så det er lite hjelp å hente der, ellers er jo alle vi kjenner i full jobb. Kan desverre ikke trylle, men du kan jo komme hit mens mannen din maler huset ;-)

Skrevet

Streik er et gammeldags virkemiddel. I tidligere tider da det ikke fantes lover og arbeiderbevegelsen kjempet en god sak var streik viktig. Streiken rammet også eiere og arbeidsgivere i størst grad. Nå rammer streiken uskyldige. Så nei, jeg unner ingen retten til å streike. Forøvrig er lønnsnivået i Norge kunstig høyt.

Skrevet

he he he, du får heller sende dem hit, hadde 7 stk på det meste i dag, men et par til skal jeg takle. Mannen min kan jo også få lov til å ta noen pauser fra malingen, sånn at barna kan få et noe mer pedagogisk tilbud! =)

Skrevet

Like greitt å gjøre det beste ut av situasjonen?

De som er imot streik, hvilke andre virkemidler mener dere man skal bruke når man ikke kan forhandle seg til lønnsøkning med sjefen eller ikke er i et yrke der man med jevne mellomrom får høyere lønn?

Skrevet

Skulle være ! og ikke ? i første setning:)

Skrevet

Ja, det er kunnstig høy lønn jeg har som fagarbeider med 280 000 i året...det er faktisk ikke noe problem å få leie eller eie bolig med den lønnen og 2 barn. Hvis jeg vil fortsette å bo i nærheten av familien må jeg ut med minst 2 millioner i lån for å få en leilighet/rekkhus eller minst 12 000 i mnd i leie (leilighet med 2 soverom på bakkenivå).

Du ser jo det utfra lønnen min at det ikke er noe problem, mener jo selv at lønnen min er altfor høy og fortjener absolutt ikke mer når jeg har ansvaret for medisiner og praktisk talt liv og død hver dag på jobb.

Skrevet

Herregud. Jeg har ikke sagt at din lønn er kunstig høy, jeg sa at lønnsnivået i Norge er kunstig høyt. Det er trettende med folk som ikke klarer å forholde seg til det som skrives.

Når du ikke har noen utdanning utover videregående er lønna di helt saklig. Enkelte med tre år på høyskole tjener bare 30.000 kr mer i året enn deg. Get a grip.

Skrevet

Nå får både lærere og førskolelærer lønnslkning med jevne mellomrom. Det er ikke det denne streiken handler om. Den handler om det kunstige begrepet likelønn.

Skrevet

Når du sier lønnen er kunstig høy ig du mener ingen vurde streike så må jo jeg fortelle deg at jeg som streiker faktisk ikke har en kunstig høy lønn. Jeg fortjener bedre. Jeg fortjener å ha retten til å streike!

Skrevet

Ingen i Norge fortjener retten til å streike. Og hvis du kun har fagbrev fatter jeg ikke hva du syter etter. Du står da fritt til å ta høyere utdanning. Man har valgfrihet. Det er så forbanna tullete når folk ikke gidder utdanne seg utover videregående for så å klage på lav lønn.

Skrevet

Pøh, vin er ikke for arbeidsfolk med luer på. ØL, vel!

Skrevet

Hallllooo, en del yrker skal utføres av folk som ikke tilhører akademikergruppen. Jeg er akademiker selv, men jeg setter pris på at andre gjør andre jobber - de passer barn for meg, steller min syke mor og fjerner søpla mi.... De har rett til å streike de også, når deres forbund er på kant med arbeidsgiverne. Et samfunn går ikke rundt med bare høyt utdannede - da må maaaange av dem utføre jobber de er overkvalifiserte for, i så fall!

Skrevet

Absolutt det mest fornuftige innlegget her inne. Av og til har man godt av å stoppe litt opp og se hva som gjør at et samfunn går rundt. Yrkene du nevner er yrker som ofte blir sett på som lite attraktive..bare det er en grunn for å lønne de som de fortjener!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...