Lilette Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Hei! La denne inn på formunet "Fødselspenger", men det er lite aktivitet der - så jeg prøver meg her også Jeg har et lite spørsmål vedr jobbskifte i permisjonstiden. I utgangspunktet skal min fødselspermisjon vare til november, men jeg har lyst til å søke ny jobb, og ser det er gode muligheter for å få stillingen jeg søker på mot at jeg begynner allerede i august... Hva gjør jeg da? Jeg har jo lyst til å ha tid med babyen, men dette er en perfekt stilling for meg på sikt - og jeg ser at muligheten vil gå fra meg om jeg venter. Hvordan kan jeg løse dette? Kan jeg jobbe 3-4 dager i uken eller ha kortere dager? Evt kan jeg gi bort hver tredje/fjerde uke til far? Hvor fleksibel er permisjonen? Jeg har valgt 100% utbetaling i 46 uker. Har rotet meg helt bort i regelverket, så derfor lurer jeg på om noen kan svare meg enkelt og greit her?
Gjest Kira06 Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Jeg ville nok absolutt søkt på den jobben hvis du føler at det er en perfekt stilling for deg. Ikke så ofte det dukker opp i disse dager:) Du har muligheten til å utsette deler av permisjonen din, tror reglen er slik at all permisjonen må være tatt ut før barnet er 3 år. Ellers går det an å jobbe en viss prosent også. En på min barselgruppe begynte å jobbe i 50 % stilling, og hadde permisjon de resterende 50 % de siste ukene. Og selvfølgelig har far muligheten til å overta deler av din permisjon. Er forresten ganske god informasjon om dette på nav.no under fødselspenger. Lykke til med jobb:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå