Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet ikke om dette er rette forumet og spørre men jeg prøver...

Jeg har vært prøver en stund nå, har gått på 4 pergokurer (dobble) men er enda ikke blitt gravid. var hos legen idag, han mente kansje jeg hadde ubalanse i hormonene mine. tok derfor masse blodprøver. han skulle også sjekke stoffskiftet. han mente vi burde prøve metformin pga jeg har en antydning til pco på eggstokken. ( har bare en eggleder etter en exu for 4 år siden)

er det noen som har erfaring med metformin? hva hjelper det mot/for?

noen andre som har "fixet" ubalanse i kroppen? evt med hva?

på forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141925754-ang-hormon-ubalanse-og-metformin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, metformin hjelper deg å få eggløsningen tilbake. Jeg begynte på Metformin for 4 år siden og det gikk 4 uker fra jeg begynte å ta tablettene (viktig å trappe forsiktig opp for de kan være sterke for magen) til jeg fikk mensen. Har ikke turt å slutte med metformin for de har gitt meg et nytt liv. Ble plaget med luft i magen, men kjøper Minifom på apoteket og tar sammen med dem, hjelper veldig fint mot luft/gass i tarmen.

Jeg var overvektig og gikk ned i vekt (30 kg på ett år) og sammen med med metformin, ble jeg gravid. Er nå 14 uker på vei og veldig lykkelig. Hadde resept på pergo, men slapp å bruke det heldigvis!

Lykke til!!!!

Hei jenter!

Kaster meg inn i denne tråden :) Vi har vært prøvere en stund og har hatt 2 fersk forsøk og 1 fryse forsøk uten hell. Nå har jeg fått metformin fordi jeg har pco tendenser. Dette er helt nytt for meg, og det er veldig fint å høre at man blir gravid med dette :)

Har fått resept på pergo også, får håpe jeg er like heldig som deg som slapp å bruke den...

Andre tips tas imot! :)

Jeg hadde fullstendig hormonforstyrrelser som resulterte i umodne egg.+cyster. etter 3 mnd med metformin,3 pergokurer og lavkarbo (ikke såå flink der men) så stabiliserte hormonene mine seg og cystene løste seg opp på den ene eggstokken. jeg er nå gravid;)

Hei på dere! Ville bare si at vi er flere i samme båt.... Jeg har flere ivf-forsøk bak meg nå, men har mistet 2 ganger. Nå orket jeg ikke mer og ville heller prøve metformin og pergo. Har ikke hatt mens av meg selv på 10 år og etter 6 uker på metformin kom mensen!! Trodde ikke det var mulig å bli SÅ glad for akkurat det :-) Nå har vi prøvd 1 runde med enkel Pergo, men tror ikke det funket. Skal få dobbel dose neste måned. Syntes dette er luksus i forhold til ivf.... Masse lykke til!

Hei!

Ville bare si at det med metformin kan funke.. Jeg ble gravid med kun det etter 10 mnd.. Har ei datter på 2 år som er resultat av det ;) Men tror det og var fordi at jeg hadde tanken et annet sted.. hadde begynt å gi opp, og tenkte at vi sikkert måtte tenke på adopsjon.. Men slapp heldigvis det.. :)) har nettopp begynt igjen på metformin.. og fått pergo denne gangen da i tillegg.. Så får håpe den sitter snart igjen :-P

Får bare si lykke til jenter!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...