Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som irriterer meg over manglende folkeskikk om dagen?

Var på Ikea i dag, og ble en smule irritert (er lett å irritere om dagen, men...) er det såååå vanskelig å rydde bort matbrettet etter man har spist? Og sette tilbake handlevogna etter bruk. Det gjorde det litt vanskligere for meg når det sto ikke mindre enn 5(!) handlevogner rett bak bilen min når jeg skulle laste over mine innkjøpte varer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, greit dersom man kan være flink til å ta hensyn til andre...

Jeg var oppom jobben idag for et møte. Parkerte på jobbens (bhg) parkeringsplass, med ledig plass på begge sider av bilen min. Da jeg skulle dra igjen var det en annen bil som hadde parkert bilen sin klint oppi min, på førersiden. Resultatet var at jeg måtte krabbe over fra passasjersiden for å komme meg inn. Tar seg veldig bra ut når man faktisk er fødeklar og ganske diger. Hva med å se rundt bilen sin når man parkerer?!

Da fikk jeg jammen ut litt av dagens frustrasjon, takk for deeeet ;)

Skrevet

Hvorfor har det blitt slik egentlig?

Meg, meg, meg!!!

Hvorfor må alle tenke bare på seg selv? Var ei dame som nesten så redd ut når jeg prøvde å være snill med henne ved å gjøre henne oppmerksom på at hun gikk med masse papir under skoen. Mer sånn; "ikke snakk til meg, skal du drepe meg nå?"

Åh, som det frister å være hyggelig en gang til.

Skrevet

Jeg var ute og handlet med litt i dag for bestemor, så tok jeg med litt til meg selv også. Måtte derfor betale i to omganger, og trur du ikke dama bak med skudde vekk varene mine (de jeg skulle betale andre runden) og sa at ho hadde ikke tid til å vente på at jeg skulle handle TO ganger..... =) herreminhatt liksom..... Det lå ei grøtpakke og noen våtservietter, og JEG var frekk...... Huff og huff!

Skrevet

I know.... Burde jo aldri handlet for bestemor vett du ;o)

MYYYE frekke folk rund om ja...............

Skrevet

Og hva er det med å snakke i mobilen skikkelig høyt uansett hvor du er? Jeg jobber i butikk, og her en dag så spurte jeg en kunde om han ville ha pose. Da hysja han på meg for "jeg er i en privat samtale, kan du være stille?"

Ja, det er jo heeeeelt logisk å ha en privat samtale mens man står og betaler...

Skrevet

Ja, mobilsnakk er jo alltid like sjarmerende;

jeg jobbet i butikk for noen pr siden, av typen butikk med data, kontorrekvisita, osv.

Jeg var "på gulvet", og gikk rundt for å hjelpe folk. Var en mannlig kunde i butikken som gikk og snakket i mobiltelefon, og jeg er oppdradd til at man ikke forstyrrer folk som snakker i telefon. Jeg var like ved han, da han sier HØYT og rimelig ufyselig, i telefon men også til meg; "Er det ikke mulig å få noe hjelp i denne butikken her?!!!" Gudfadermeg, kjente jeg ble mektig irritert, søren altså.

Skrevet

Du kan jo handle for bestemora di, men da må du gjøre det først, så gå bakerst i køen igjen for å betale dine ting... :D

Skrevet

Kanskje det et godt stykke på vei er sider som det her som har skapt denne nye oppførselen?

Bare se på alle som oppfører seg slemt mot andre her inne.....

Siden her ble opprettet for over 10år siden. Da var det på samme måte.

Dukket stadig opp noen som "slengte med leppa".

Kanskje de som gjør det på nettsider ala den her, er blitt så vant til det at de også gjør det ute nå? De glemmer at de ikke er like anonyme og at det på mange vis påvirker andre i større grad in real enn her inne?

For det er jo en negativ utvikling vi har hatt de siste årene. Dette med at folk bare blir mer og mer egoistiske og store i kjeften. Før var det enkeltpersoner, nå er det omvendt. Det er få som husker å takke.

Tm mamma; som garantert ikke er inne på slike nettsider, har forandret seg. Antagelig er hun formet av miljøet som har kommet nå.

Skrevet

Jeg er helt enig, virker som veldig mange tenker bare meg meg meg hele tiden. Det er irriterende med folk som bare lar handlevogna stå hvor det skal være fordi de ikke gidder trille den tilbake. Og hver gang jeg handler skjer det uten unntak at folk har plassert varer de plutselig ikke ønsket mer i en tilfeldig hylle framfor å gå tilbake med den. Veldig kjekt for de ansatte å finne tint mat i hylla flere timer senere, den er jo umulig å selge igjen. Folk som ikke gidder parkere innenfor oppmerkingen, men heller breier seg ut over flere plasser slik at det blir vanskelig å finne parkeringsplass når det er mange folk. Folk som kaster søppel på gata. Folk som ikke gidder henge klær de har prøvd tilbake på stativene, men lar dem samle seg opp i prøverommene (sikkert like irriterende for de ansatte som for meg som skal bruke prøverommet etterpå). Folk som ikke respekterer stillevognene på toget, eller bare generelt ser det som naturlig å snakke lenge og høylytt i telefonen hvor som helst, gjerne på restaurant eller andre steder hvor man helst vil slippe sånt. Folk som ikke takker. Jeg kunne nevnt mye mer, men generelt synes jeg mange kunne blitt mye flinkere til å ta bittelitt hensyn til andre og ikke være så egoistiske. Det er faktisk flere mennesker i verden og folkeskikk er som å smøre hjulene, det får alt til å gli så mye lettere.

Skrevet

Det er jo vår foreldrene våre sin feil da.Vi er nok opplært til denne oppførslen.

Selv er jeg motstander av egotripper og oppdrar barna mine etter den gamle standaren.

Men når bhg kom dødsimponerte over at min 3 år gamle datter hadde takket for maten, da holdt jeg på å svime av. Det er visst ikke vanlig lenger. når man ser det sammen med at foreldre ringer sfo og ber dem følge barna til veien, ferdig kledd, slik at foreldrene skal slippe å gå ut av bilen, ja da er det ikke rart at samfunnet drar på en egotripp.

Vi "her inne" får ta ansvar og være bedre forbilder for våre barn:-)

Skrevet

Tror ikke de gamle sure damene som sniker i butikk kø sitter så mye her inne altså....... Ikke midelaldrende mannfolk heller som ikke eier mobilskikk ;o) Man kan jo gi Dib skylda for mye, men det kan jo hende at folk får frest fra seg litt her inne, og oppføreer seg pent ellers???

;o)

Skrevet

ELLEN F: Kjenner meg utrolig godt igjen der :) Får høre ofte når mine barn har vært i bursdager at de synes det er utrolig at de takker for god kake og takker for at de fikk komme.

Sønnen på 7 år holder til og med dørene åpen for jentene. Og sier noen ganger i situasjoner: Damene først!

hehe.... *melike*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...