Glad tobarnsmamma Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Noen som vet hvor man kan lese mer om slike regler? Er lærer, og hadde tenkt å ha permisjon med 100 % lønn i 34 uker, for så å ta ulønnet permisjon frem til lillegutt er 1 år. Men har nå fått beskjed om at hvis jeg vil ta noe ulønnet permisjon etter den lønnede MÅ jeg ta permisjon ut hele skoleåret - altså ut juli neste år... Det er to måneder lenger enn vi hadde planlagt - og hvordan vi skal få råd til det vet ikke jeg... Kan man virkelig ikke velge selv hvor lenge man vil ta ulønnet permisjon?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Ville spurt NAV. Høres litt ut som en regel skolen har laget fordi det passer dem. Man har rett på ulønnet permisjon, og har aldri hørt noe om at man ikke skal kunne avslutte det når man vil. (Sålenge man melder ifra på forhånd) Hvis man tar delvis permisjon derimot, da bestemmer abeidsplassen mye mer.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Jeg er også lærer og har hatt ulønnet permisjon fra desember 2009 til mai 2010. Begynte nettopp nå i mai og trengte ikke ha permisjon ut skoleåret. Kjempe greit å begynne nå i mai, for så å jobbe 1,5 mnd og så sommerferie
Isalilja Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Hei, I arbeidsmiljøloven § 12-5 (2) står det at man i tillegg til "vanlig" permisjon har rett til inntil ytterligere 12 mnd. Siden det brukes ordlyden inntil, mener jeg at du har rett til selv å velge et mindre antall mnd. Skjønner at arbeidsgiveren din synes det hadde vært praktisk om du tok permisjon ut "jobbsesongen". Du kan jo be om henvisning til regelverk de benytter siden de påstår du må ta så lenge permisjon. Så kan du se hva de kommer med, og så har du som sagt loven nevnt over her. Kanskje har du et fagforbund å henvende deg til? http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-012.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå