Glad tobarnsmamma Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Noen som vet hvor man kan lese mer om slike regler? Er lærer, og hadde tenkt å ha permisjon med 100 % lønn i 34 uker, for så å ta ulønnet permisjon frem til lillegutt er 1 år. Men har nå fått beskjed om at hvis jeg vil ta noe ulønnet permisjon etter den lønnede MÅ jeg ta permisjon ut hele skoleåret - altså ut juli neste år... Det er to måneder lenger enn vi hadde planlagt - og hvordan vi skal få råd til det vet ikke jeg... Kan man virkelig ikke velge selv hvor lenge man vil ta ulønnet permisjon?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 hmm... det hørtes rart ut må jeg si! Jeg har hatt noen måneder ulønnet perm selv nettopp, og det var helt opp til meg når jeg ønsket å starte opp igjen. Kanskje det skyldes interne forhold på skolen din, som vikarbruk osv?
Gjest Kira06 Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Jeg synes også det hørtes litt spesielt ut, har ihvertfall aldri hørt om noen som har fått den beskjeden før. Ta en tlf til NAV, og spør dem om reglene virkelig er slik.
Gjest Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Dette høres tvilsomt ut. Jobber du i grunnskolen? Snakk i så fall med personalavdelingen i komunen du jobber i.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Jeg vet ikke med regler, men jeg forstår jo godt at skolen ønsker kontinuitet for elevene sine og at det er kjipt å "si opp" en vikar like før skoleåret er slutt. Tror likevel du er i din fulle rett, altså.
Guttemamma x 3 Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 §12.5 (2) gir foreldre rett til intill 12 mnd. permisjon uten lønn etter foreldrepermisjonen. Her er link: http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-012.html Det står ingenting om at arbeidsgiver kan kreve at du tar lengre permisjon enn du ønsker. Såvidt jeg har forstått det er kun hvis du vil ha delvis permisjon (f.eks. jobbe 50%) at arbeidsgiver kan nekte deg det p.g.a. ulempe med innleie av vikar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå