Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synest dere er finest?

Har de valnøtt benkeplate?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt to kjøkken fra IKEA.

Felles for begge var jeg veldig fornøyd med kvaliteten. Med unntak av oppvaskmaskinen som var elendig.

Det vi har nå er:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/kitchen/10470/

og jeg må si at jeg er dritt lei det, og har lyst til å male det.

Tidligere hadde vi:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/kitchen/10470/

Det er vanskelig å se på bildet, men det er i høyglans og skikkelig stilig. Savner det kjøkkenet og anbefaler det.

På begge kjøkkenene hadde vi benkepalte i heltre og jeg hater det bare mer og mer for hver dag. Gikk med på det for å prøve og sier nå aldri mer. Neste gang legger vi heller mer penger i det og får i stein av noe slag.

Heltre blir fort stygt og mye av det du søler suger seg fast og er vanskelig å få bort. Må ofte skrape det vekk, eller la det bløtgjøres.

Ja en kan slipe den, olje pg da få en plate som ser som ny ut, men hvem gidder det så ofte da????

Benkeplata var i bjør, så vet ikke om de har i valnøtt.

Skrevet

Jeg har ikke ikeakjøkken, men vil på det sterkeste fraråde deg fra å velge mørk benkeplate (er ikke valnøtt mørkt?). Støvet vises utrolig godt på min mørkebrune benkeplate, 2 sek etter jeg har tørket av den er den like støvete igjen. Utrolig fint i mørketiden da. ;o)

Skrevet

Takk for svar. Er det lang leveringstid? Har IKEA steinplater?

Jeg tenkte valnøtt for å matche golvet.

Ville helst hatt eik..

Skrevet

Jeg har IKEA kjøkken, det som var aller billigst da vi kjøpte i 2002. Skapene er fine, ovnen er helt topps (og skal savne den når vi flytter), kokeplaten er okay, men er ikke 100% fornøyd med kvaliteten. Den ene platen fungerer ikke riktig, og lyset som lyser av/på datt gjennom kokeplaten og ligger der nede. Kranen i vasken er typen der du kan trykke på den og få dusjstråle. Den funksjonen er ødelagt og det er bestandig halvdusj og halvnormalståle, noe som er irriterende. Vi skal også kunne dra den ut (har en innvendig slange), men den funksjonen ble ødelagt for en måned siden.

Jeg synes de billigste dørene og benkplatene er helt elendige og ser ikke ut. Vanskelig å få dem rene, og det er merker der forskjellige ting har blitt sølt, selv om vi tørket ganske raskt. Benkplatene er rett og slett stygge. Vi hadde alltid tenkt å ha heltre fra IKEA, men naboen under oss kjøpte den og jeg ser nå at etter 4-5 års bruk, så er den også veldig stygg, selv om nabodama var kjemperyddig og oljet og vasket den hele tiden.

Dette forteller deg ikke hva som er finest, og jeg vet ikke om de har valnøtt heltre, men det jeg vi si er at jeg synes at hvis du ikke kjøper billigste på IKEA, så er kjøkkenene fine. Og snakk med de som jobber der; de kan jobben sin. Overalt er jeg fornøyd, vet at problemene vi har hatt er sikkert pga billig kjøkken, og synes de har bra løsninger. Og hadde vi spart kvitteringene så kunne vi levert tilbake alt som er ødelagt da de har 20 års garanti på kjøkken. Men de har blitt kastet for lenge siden.

Lykke til. Vi skal flytte og jeg gleder meg til den dagen vi kan sette inn nytt IKEA kjøkkenet i den nye leiligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...