Gå til innhold

Jeg har blitt kjeftesinnasmellenabo. Jaja..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en (foreløpig) luftig hekk mellom oss og naboen, og jenten der (14 år) hadde besøk av en venninne på 8. De fniste og bar seg, og ropte på storebror her i huset, slik at han løp bort for å prate med dem. Tross alt spennende med større barn. Jenten på 8 prater til han, han svarer, og hun ler. Slik fortsetter det en liten stund, mens jeg står lengre borte i hagen med lillesøster i vogn.

Plutselig hører jeg hånlatter fra 14åringen på dissen, og jeg spisser ørene. 8åringen ber min 4åring om å si ulike ord, og det gjør han. Han mangler endel lyder som R og G og L, så de ber han om å si ord han ikke klarer, han gjør det, og de ler av han. Han snur seg mot meg og jeg ser at han en forvirret og litt fortvilet.

Hønemor får lett fyr, og spør om de leker fint (skal jo ikke overreagere). 8åringen ser på meg og ler og sier "han snakker jo babyspråk jo!" og så ler de begge to.

Jupp, mor not so nice anymore., Sier at jeg ikke synes det var noe særlig hyggelig å gjøre mot andre barn, å egle og erte dem. Spesielt ikke når de er yngre enn en selv og ikke tar igjen. "Jammen vi leker jo bare" sier 8åringen (hun som ikke bor i nabohuset. Nabojenten på 14 holder klokelig kjeft). Jeg sier at hvis det er på den måten de leker, med å gjøre narr av andre barn, så synes at de kan finne på noe annet.

4åringen har vært stille og mutt i hele kveld, men vil ikke prate om det. Jeg vil ikke presse det frem heller. Han går til logoped flere ganger i uken og skal begynne på språkskole til høsten.

Jeg liker jo ikke disse naboungene for fem flate øre, de er noen nysgjerrige dretunger som tydeligvis mobber sønnen min for at han mangler lyder i språket. Om de skygger banen gjør det meg ikke noenting. Jeg så at hun på 8 ble litt paff da jeg sa at mobbing ikke var greit.

Overreagerte jeg? Det er ikke så lett å tenke klart i slike situasjoner og jeg kommer gjerne på andre ting jeg kunne sagt senere, men situasjonen var der og da og jeg så at storebror ble lei seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen hganger skal unger ordne opp selv - men når de erter en 4 åring på denne måten, så synes jeg du gjorde det riktige.

Jeg hadde nok også gjort det.

Skrevet

Jeg hadde gjort det samme, og muligens verre for frekke nesevise barn irriterer meg.

Skrevet

Absolutt riktig! Ville nok gjort det litt hardere selv ;) Men så kan jeg være litt hissig ibland, ihvertfall om noen kødder med de jeg er gla i :)

Skrevet

er faktisk forbauset (og lett imponert) over at jeg ikke tiltet fullsteInni meg messet jeg "pedagogikk-eksamen om to uker, så er du lærer. oppfør deg". Men jammen ikke lett når det er ens egne unger som blir lei seg.

godt at jeg ikke overreagerte :)

Skrevet

Vet du hva, jeg hadde en lignende opplevelse i helgen. Nabo barna var ute å hoppet på trampolinen (jenter 12 år). De ropte min sønn på 3 bort til dem hvorpå han blir kjempe glad å synes det er så stas med STORE barn. Han står nede på gresset da de begynner å spørre han om han synes silikon er fint? Om han liker store pupper..om han synes mamman sin har store pupper? Han skjønner jo ingenting av det der og svarer bare ja og ja..Etter det siste spm deres var det en sinna mamma som kom flyvende igjennom hekken. Og jeg tror jeg var hakket krassere enn deg:) Så jeg synes du gjorde det rette ja:)

Skrevet

Nice, nice!

Godt vi er flere, sier jeg bare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...