Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på snart 6 mnd sover fint om natta, men på dagtid har vi aldri hatt noe rutiner... Det er litt trasig av og til, med tanke på å gjøre avtaler, legge opp dagen etc, at jeg aldri vet når på dagen han skal sove :/

Hele dagen kommer an på når han våkner om morgenen, og det kan være alt fra kl 05-07... Deretter vet jeg aldri hvor lenge han sover, ofte er det bare en halvtime, max 1,5 time... Så avogtil blir det mange korte lurer, eller færre litt lengre. Han klarer sjelden å være våken mer enn et par timer i slengen, før han blir sutrete og gnir seg i øynene...

Om dere har rutiner på dagsoving, hvordan har dere fått til det? Eller har det bare blitt slik av seg selv? Og hvor lenge klarer de å være våkne før de må ha seg en lur igjen?

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jenta vår var 6 mnd kuttet vi ned antall dagblunder til to- og det syntes jeg funka veldig bra, og gjorde det enklere å legge opp dagen, gjøre avtaler osv. Hun våkna til fast tidspunkt hver morgen, ca kl 07, så det gjorde jo situasjonen mye enklere. De to blundene hun hadde var da ganske lange, gjerne en 2-3 timer hver seg=)

Skrevet

Gutt drøye 6 mnd sover hele natten, våkner fra 06-07.Ammer ham og legger ham alltid ned igjen i håp om at han skal sovne igjen... Dersom han våkner nærmere 6 pleier han å sovne, men ikke dersom nærmere 07. Han er våken 2 timer på morgenen før det er snork igjen. Sover et par timer. Deretter våken ca 2-3 timer før snork et par timer. Men tidspunkt for når dagsnorkene er varierer med 1 times slingringsmonn hver dag....

Det jeg forsøker å time, og planlegger dagen etter, er å få ham til å våkne siste gang mellom 15-16 for å legge ham 18.30-19. (Gleder meg til det bare blir en soveperiode!)

Rutinene kom forresten av seg selv når vi gikk fra 3 til 2 sovinger på dagne, da ble ting mye greiere for oss begge!

Skrevet

gutten min er 5 mnd og vi har ingen rutiner fordi det kommer helt an på når han står opp, hva vi gjør i løpet av dagen og dagsformen hans.

har faktisk begynt å skrive opp når han sover og hvor lenge bare for å se om det er noen fellestrekk ,men har bare holdt på i tre dager enda...

han sover tre dupper mellom 45 min-3 timer og er våken sånn ca 2 timer mellom hver dupp.ingenting ellers er fast,men det stresser jeg ikke med,han må få gjøre som han vil når det kommer til soving.

eneste faste er vel at 1,5 time etter han han sto opp er han trøtt igjen:)

jeg hater å lage avtaler for å trille tur med andre fordi jeg vet ikke om han kommer til å være våken når vi skal gå eller ikke...ellers medfører dette egentlig ingen stress:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...