vilhababyasap Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 For ca en halvtime siden var jeg på toalettet (nr2), etter det fikk jeg veldig kraftige smerter i livmoren, eller rundt der. Jeg måtte bare krøke meg sammen, og legge meg på sengen. Det gjorde så vondt at jeg måtte prøve å bare puste dypt hele tiden. Kjentes ut som om noe ble strukket, og kanskje noe krampeliknende? Vanskelig å beskrive det. Det varte i ca 20 min. nå har det roet seg og jeg kjenner bare litt "etterdønninger". Det gjorde vondt på i nedre del av magen nå når jeg satt meg ned på pc-stolen også. Jeg hadde svak strek på EL test forrige søndag. Vet ikke om jeg har begynt å få skikkelig EL ennå etter at jeg sluttet på p-sprøyten for 6mnd siden, men har regelmessige sykluser på 28-29 dager. Har IKM torsdag/fredag i neste uke. Er det noen som har opplevd noe liknende? Eller har noen tanker om hva dette kan være?
vilhababyasap Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 1. juni 2010 Dytter opp litt.... Jeg er veldig bekymret, er redd det kan være cyste eller noe, men ser at dette også kan være tegn på graviditet. Kan noen være så snill å svare meg dersom noen har opplevd noe liknende?
MrsMeoh Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Skjønner godt at den opplevelsen der sitter godt i deg enda. Det su skriver om at du er redd for cyste - tror jeg nok ikke du trenger å bekymre seg for. Mange har cyster som vokser under syklusen, og som forsvinner like fort. Andre kan ha store cyster uten å vite om det - fordi de ikke plages med de. Uansett - cyster er ikke farlige Men jeg spør for sikkerhetsskyld: sliter du mye under syklusen din, har du ofte smerter i underlivet, evt - har du vært utredet for endometriose? Det er jo en mulighet at det du kjente var 'noen' som gravde seg ned i livmoren din - en liten spire... Eller så kan det være at akkurat denne syklusen er litt "hardere" enn vanlig. Mange opplever jo enkelte sykluser som er mer smertefull enn andre. Jeg ville sett an en stund, om du hadde fått like vondt flere ganger. Om det blir for ekstremt, skader ikke et legebesøk for å utelukke enkelte ting. Om du ikke føler behov for lege, er det vel bare å vente på ikm, og ta en test Uansett - masse lykke til, jeg vet hvordan det er å ha kraftige smerter i underlivet, det er ikke noe godt, og jeg unner det ikke til en levende sjel. Håper det ordner seg for deg *klem*
StoltHønemor<3 Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 *i går når jeg og sambo skulle legge oss, så lå jeg som vanlig med telefonen og spilte litt. (gjør det for å bli ordentlig trøtt i øya ) Plutselig kjente jeg noe som stakk på høyre nedre del av magen, vrei meg helt rundt også gikk det over. I dag kjenner jeg litt rare trykk på magen, men tør ikke å håpe for stort. Du får sjekke ut hos legen om du er i tvil, men satser på som MrsMeoh sier, kan være ei lita spire )
vilhababyasap Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2010 Takk for svar dere:-) Det har gitt seg helt i løpet av natten nå...puh:-) Ble litt beroliget når jeg leste innleggene deres. Endometriose har jeg lest om, men legen min sier at alt er normalt der nede, og alt av blodprøver er fint. Vet ikke hvordan det oppdages, men Kan forhøre meg når jeg skal til legen igjen. Håper inderlig at det var en liten spire!!! Da hadde vi blitt så vanvittig lykkelig her i heimen:-)
MrsMeoh Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Da satser ihvertfall jeg på at det er en liten spire som har rotfestet seg For å bekrefte endometriose må man ha lapraskopi - altså kikkhullskirurgi. Om du ikke er sterkt plaget med syklusen din, hvor det stikker og river og sliter nede ved eggstokk, livmor og slik (slik at du har problemer med å bevege deg - og fungere normalt) - ville jeg ikke bekymre meg for det Om du går over 1 år med prøving, uten å få barn, er endometriose noe de sjekker, siden man kan ha det - uten å merke det. Men som sagt, ikke bekymre deg for det *krysser fingrene mine for deg*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå