Gå til innhold

Noen streikerammede her da ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bhg til ungene tas ut i morgen - jippiii !

Og jeg er aleine med dem, siden gubben har eksamens tid på motsatt kant av landet. Og med en krevende jobb i tillegg blir det er vrient puslespill.

Må bare syte litt.

Håper streiken blir kortvarig - men nå som sykepleierne er tilbake i jobb, kan det jo drøye....

Jau.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen vår stenger også i morgen. Foreløpig tar vi sykt barn dager siden sønnen vår uansett er syk. Så tar jeg hjemmekontor ut uka. Jobbe tidlig morgen og ettermiddager + kvelder så blir det full dag for meg uansett. Ingen stor krise så sant den ikke blir veldig langvarig da...

Skrevet

Hadde jeg hatt sambo her, kunne jeg jobbet tidlig og seint også - men det går ikke. Han er ikke hjemme før tidligst neste onsdag.

Tar unna noe på hjemmekontor om kvelden, men får jo ikke vært med operativt, og det er synd. Greit for et par dager, men ikke så mye lenger...

Skrevet

Barnehagen vår er åpen annenhver hvis streiken utvides. Dvs, den er åpen hver dag, men bare halvparten av ungene kan komme pga redusert bemanning (alle pedagogene og de som ellers ikke er organiserte er på jobb). De har da tilbud 9-15. Jeg er hjemme med sykt barn i 14 dager nå, så noen krise er det ikke for oss, men blir nok godt for mellomste å få kommet seg ut og luftet seg annenhver dag og ikke bare være hjemme med fokus på minsten.

Skrevet

Ja, både jeg og ungene sin barnehage har vært i streik siden fredag. Har de med meg på streikevakt og møter.

Litt masete, men det går greit.

Skrevet

Blåblå: Det er bare sykepleierne i spekter (dvs sykehusene) som er tilbake i jobb. KS sine er fortsatt i streik.

Skrevet

Ok, har ikke satt meg så veldig inn i det. Men om det ikke er fare for liv å helse, så blir det vel heller ingen tvingen lønnsnemd ?

Skrevet

Barnehagen vår skal også ut i streik. men den skal være åpen noen timer om dagen denne uken. Om streiken vedvarer blir den kanskje helt stengt til uken..

Hvordan det skal løses, har jeg ingen peiling på..

Skrevet

kanskje jeg kunne tjent penger på å lage "hjemmebarnehage".. hehe.. men det er vel streikebryteri.

Skrevet

sykepleierne i KS jobber på sykehjem, i hjemmesykepleien og plenty av andre steder som kan gi lønnsnemd...

Skrevet

Her blir sfo helt stengt, det funker bra imorgen for da har samboeren fri, men de neste dagene blir verre. Bhg har bare litt redusert åpningstid enn så lenge og vi klarer oss innenfor den tiden.

Skrevet

Kall det dagmamma/dagpappa, so kan ingen ta deg på det;) Eller berre "barnepass". ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...