Gå til innhold

Kommentere og rangere listen min? :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mira

Silja

Karna

Carla

Kara

Felicia

mange fine navn her :) Jeg liker Mira veldig godt, Carla er fint, og Felicia!

Kara er også tøft, syns det er ser penere ut med Cara, men det betyr ''ansikt'' på spansk. Mira betyr forsåvidt ''se''..

Karna og Silja er jeg ikke spesielt glad i.

Hva med

Cilla

Kira

Kiara

?

Evt Cira, Ciara..

Amelie er også pent, men tror mange ville sagt A-me-li-e..

Utrolig irriterende å måtte si ''Det er ikke Amelie, men Amelii'', hele livet.. Amelia? Amalie? Emilie? Emilia? Amalia?

Utrolig mange fine!

Å skrive det Ameli ser bare dumt ut.

Av disse er det kun Silja som evt. kunne passert mitt nåløye. Synes de fleste navnene her virker veldig kunstige og oppstyltede, ser ikke for meg sunne, fine, norske jentunger springe rundt og hete disse navnene. Er mer navn for små, søte nydelige pyntedukker - altså sånne dukker som du kan kjøpe i butikken.

Annonse

Hvis du skal uttale Amelie på den måten, må det nesten skrives med accent - Amélie (og viktig at accenten er den veien!)

Nyyydelig navn, et av mine absolutt favorittnavn, og ble enda bedre etter å ha sett filmen "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain" (eller "Den fabelaktige Amélie fra Montmartre" på norsk) - anbefales dersom du ikke har sett den! :-)

Av de andre navnene synes jeg Mira er greit, men liker ikke de andre navnene noe særlig. Karna synes jeg blir fælt på østlandsk, men det er kanskje bedre om man snakker vestlandsk og uttaler r'en...?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...