Gå til innhold

Gruer meg til ordinær UL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir min 6. UL med denne spiren, og til tross for at jeg i uke 13 fikk beskjed om at ting så bra ut, kjenner jeg at jeg ikke er trygg på at jeg får samme beskjed påUL denne uken. I uke 12 fikk vi beskjed om noe forstørret nakkefold, men på sykehuset i uke 13 mente legen det så fint ut.

Nå er jeg i uke 18, så nå er det ordinær UL, og jeg forstod det på legen sist at han egentlig ikke kunne være helt sikker på hvordan det var med barnet før nå. Derfor er jeg livredd for at noe skal være galt med babyen, enten noe virkelig alvorlig som trisomi 13 eller 18 eller en eller annen form for alvorlig hjertefeil... Ja skikkelig hysterisk denne gang!

Vet at ingenting egentlig kan roe meg før jeg har vært på UL og evnt fått gode beskjeder, men det var godt å lufte dette litt likevel...

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Forstørret nakkefold vises vel best i uke 12 eller deromkring? Så sånn sett vil det ikke være noe mer å se nå, når det gjelder akkurat det.

Men har du noen grunn til å tro at det skal være så ille stelt? Risikofaktorer?

Skrevet

Jeg vet det med at nakkefolden vises best rundt uke 12. Det var da jeg fikk beskjed om at gyn mente den var noe forstørret også. Det jeg fikk beskjed om da jeg var til videre utredning på sykehuset, var at legen der mente nakkefolden var innenfor normalen, og at sannsynligheten for at noe var galt var ganske liten. Vi fikk også se at spiren hadde neseben (godt tegn) Likevel sa han at ordentlig forsterdiagnostikk (uten fostervannsprøve e.l) ikke var mulig før i uke 18-19.

Egentlig har jeg ikke noen indikasjoner for at noe skal være galt, men uroen kjenner jeg likevel på. Har vært mye styr med dette svangerskapet, med blødninger og diverse. Tror det er derfor uroen har satt seg hos meg.

Satser på at alt er bra med mini inni der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...