Gå til innhold

Sengetrøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 2 år og 3mnd som snart blir storesøster. Hun sover foreløpig godt i sin grindseng. Hun er meget aktiv,men har ikke kommet på at hun kan kravle seg ut av grindsenga.

Når vi nå skal ha nummer to, så blir vi ikke enige med oss selv om vi skal kjøpe ny stor seng til henne slik at babyen overtar grindsenga eller om vi kjøper en grindseng til.

Noen som har lure innspill? Tenkte først at det var lurt å ha en grindseng til,men det er kanskje like greit at eldstejenta kommer seg ut av senga selv enn at hun står der og roper og gråter og trenger hjelp ut hvis jeg ligger og ammer babyen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Jeg ville ha kjøpt en vanlig seng til henne. Enten normal "voksen" størrelse på 75x200 cm eller noe sånt, eller en litt kortere "stort-barn" seng.

Har en datter som er eksakt like gammel som snuppa di, og hun har ligget i voksen seng siden i fjor høst da vi flyttet til et sted hvor det var seng "innebygget i veggen" på barnerommene.

Vi har laget til en slags sengehest slik at hun ikke faller ut når hun sover om natten, og siden sengen er litt høy har hun ikke prøvd seg på å gå ut av den når hun våkner før nå denne uka faktisk.

Men nå er hun jo så stor at hun bare kommer tassende inn på vårt soverom når hun står opp, så det går helt greit.

Så var jeg dere ville jeg som sagt ikke kjøpt enda en sprinkel-seng, men latt storesøster fått stor seng. Det gjør henne sikkert veldig stolt også, i en tid som fort kan bli litt tøff for henne i og med at hun blir storesøster og alt!

:-)

Skrevet

Vår er bare 21mnd men har knekt koden for å hoppe ut av senga :-( Så nå har han fått stor seng.

Vi kjøpte en billig 70x160(?) seng på ikea, den hadde "integrert" sengehest. Det har gått bra ennå, ingen fall ut av senga.

- Samtig kjøpte vi en slik dag/natt lampe som viser når det er ok å stå opp (den skifter "bilde" nå barnet kan stå opp).

MEN legging er ikke like enkelt lenger. Før gjorde vi nattrutinene, gikk inn på rommet, lekte litt med en uro som henger der, og la han i senga og sa god natt. -That's it! I går sovna poden halv ti!

I kveld har jeg satt på timer, startet med 1min mellom hver gang jeg går inn å ber han om å legge seg... etterhver som han faktisk lå i senga lot jeg det gå gradvis lenger tid og nå sover han straks. Samme har vi gjort om morran... han har våknet tidligere disse dagene med ny seng. Vi er knall harde på at "xxx må ligge i senga så lenge kaninen sover". Orker ikke en unge som står opp kl seks....

Skrevet

He he, jenta vår står opp i sekstiden uansett :) Men den klokka var jo ingen dum ide samtidig som det innføres ny seng.

Tror vi går for ny seng til eldste ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...