Gå til innhold

Dere med "nyfødte" (under 1 mnd) - Hvor mye sover baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 11 dager - og han sover og sover. Føler nesten aldri han er våken, han nærmest sover seg gjennom måltidene, jeg må vekke han innimellom for å få han til å drikke nok.

Er deres også slik? Kan ikke huske at storesøster sov så mye...

MEN; han ligger meget urolig og "strever" fra ca kl 3-4 på natta... Da sover han ikke rolig igjen før utpå morgenen... Men han er likevel ikke direkte våken da heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille tulla mi, som er 3 uker imorgen, sov utrolig mye de første ukene. Det er først den siste uka hun er litt mer våken på dagen... men sover ca en time mellom hver mating,som er hver 2-3 time... sover fra ca 23 på kvelden, 2 matinger i løpet av natta, og sover til ca 8...

Skrevet

hei jeg har en gutt som er 15 dager i dag. Han har også sovet ganske v mye på dagtid, frem til de siste dagene da har han begynt å være litt mere våken mellom måltidene også. Ellers har han den siste uken stort sett vært våken fra rundt 19 om kvelden og til 21-21.30. spiser 2 ganger om natta en ved 3 tiden og en på morran ved 6 tiden. Sover godt i mellom matinga.

Søstra han var stikk motsatt , sov nesten ikke i det hele tatt helt fra den dagen hun ble født, så varierer veldig fra baby til baby.

Vis du er redd for at han ikke får nok mat fordi han sover så masse og er trøtt når han spiser, ville jeg snakket med helsesøster om det.

Lykke til

Skrevet

min yngste lå i dvale de første 2mnd.. det gjorde ikke eldste ;)

nå er yngste kjempegod til å sove på dagtid, og legger seg fint på kvelden.. igjen i motsetning til eldste ;)

Nyt det, du har nok fått en baby med godt sovehjerte :)

Skrevet

Jenta vår er 3 uker i morgen og har sovet store deler av dagen, helt frem til nå. Nå er hun litt mer våken mellom måltidene og lurene. MEN, hun vil ikke sove mellom kl 1 og 4 om natten! Da har hun gjerne luft og bæsj som skal ut som hun strever fælt med. Når det endelig kommer ut, sovner hun, men det er ganske slitsomt at dette kommer hver natt! Er det flere av dere som også har baby som sliter med bæsjing? Håper det går lettere snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...