Gå til innhold

Flere som ikke klarer å drikke mye vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer rett og slett ikke å helle i meg 1 1/2 liter vann feks om dagen...blir helt full i magen og kvalm av 2 dl. Tror heller på at man skal drikke når man er tørst, føles mye bedre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker lite, ikke bare vann men generelt. Drikker kun melk å vann i hverdagen, og har ikke sjans å drikke hvis jeg ikke er tørst. Vet når jeg har drukket for lite, da får jeg en spesiell hodepine..og den går over etter at jeg har drukket litt vann:) Tror det er veldig individuelt hvor mye man trenger, noen trenger mye og andre trenger mindre:) Jeg drikker når jeg er tørst:)

Skrevet

Jeg elsker vann, men sliter med å få i meg nok væske her jeg er nå. Vannet smaker ikke godt! Det varierer jo hvor mye en trenger mht. aktivitetsnivå, varme, om en drikker mye kaffi osv. Jeg får raskt hodepine av lite væske og må passe på.

Skrevet

Drikker lite. Sjelden tørst.

Ofte er det eneste vannet jeg drikker det jeg svelger vitaminer med.

Prøver å tvinge meg til noen glass ellers. Men synes det er ubehagelig å drikke vann.

Skrevet

Signerer Candy girrrl.

Sliter med å få i meg vann, er sjelden tørst, og er ikke noe glad i vann. Kan ha en flaske vann på pulten på jobb, men tar bare noen slurker i løpet av en hel dag. Blir lite væske egentlig, men som sagt er ikke tørst. Drikker vann når jeg tar piller. Ellers drikker jeg litt cola zero på kvelden og til mat. Sliter med vann, liker det ikke rett og slett.

Skrevet

Jeg er ikke glad i vann, men har blitt flinkere å passe på å få i meg nok drikke pga større fokus på trening og kosthold de siste årene.

Jeg legger to-tre imsdalflasker i kjøleskapet, og spruter litt sitron oppi for å få litt frisk smak. Passer på å få drukket disse opp i løpet av dagen, det blir en vane etter hvert:)

Kroppen er veldig dehydrert når den reagerer med hodepine o.l., man bør drikke lenge før disse symptomene oppstår. Kroppen trenger væske til masse ulike funksjoner.

I tillegg til vann med sitron kan man prøve med te /iste, noen skiver appelsin, eple el. lignende i vannmugga, eller bare vann med masse isbiter. Det ser mer fristende ut, og er lettere å drikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...