Mockanin Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 For 1 år siden hadde jeg en vektoperasjon, og jeg har nå gått ned 50,3 kg. Veldig fornøyd. Operasjonen krever at jeg spiser lite og sunt/fornuftig. Desverre er det ikke like lett bestandig. Som i dag... vi skal i selskap til svigerfar og MÅ være der kl. 17.30 for at det skal rekkes og spise pølser før dem skal inn til sentrum av byen dem bor i å se på noe underholdningsgreier. Vi jobber til 16 og før det må vi rekke og handle (gubben glemte å handle i går han), hente unge som må dusjes og så skal jo vi selv også ordne oss litt først også, og bikkja må jo ut en tur. Vet ikke om jeg rekker å spise heller, jeg kan ikke lengre kaste i meg maten. Da blir jeg syk med store mavesmerter, kvalme osv. Ikke kan jeg spise pølser heller og ikke tør jeg det heller siden det er en del mat jeg reagerer på nå, spes. mat med stort innhold av fett. Veninnen min mener dem kunne tatt litt hensyn til meg og hun mener at jeg skal ta med mat og sitte der og spise den. Synes dere det er uhøfflig og ta med 1/2 kylling og spise den mens de andre spiser pølser? Det er litt sårt at det aldri serveres noe jeg kan spise i bursdagsselskapene til svigerfamilien. Ikke så mye som en frukt finnes det på bordet. Alltid pølser og masse kaker.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Næsj, det er da ikke frekt! De vet vel at du er operert, så får du bare si at med ditt nye kosthold og pga operasjonen spiser du ikke pølser, men har med deg kylling istedenfor. Jeg gikk på lavkarbodiett en stund, og hadde med meg kylling når vi var hos min bestemor og spiste middag. Ingen problem det, forklarte at det ikke var maten hennes som var god, men at så mye karbohydrater ville ødelagt dietten for mange dager. (pluss at det er usunt å gå inn og ut av ketose)
AnonymeAnine Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Selvsagt er det ikke uhøflig at du spiser noe annet enn de andre gjør. Og folk flest er litt tankeløse når det gjelder "rare" hensyn, men man kan jo heller ikke forvente at de gjør det. Da må du heller ta ansvar og spørre hva som skal bli servert og evt. ta med noe selv. Jeg sier alltid ifra at jeg er allergisk mot det og det men at det ikke er noe problem for meg å spise meg litt mett før jeg drar og så heller spise tilbehør.
Gjest sug lut Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Handle kan du gjøre til ti om kvelden lokalt og døgnet rundt om du er mer mobil, så den tiden kan du i alle fall spare. Hvis det ikke er noe dere må ha med til selskapet. Men ja, det er sårende at det ikke tas hensyn i det hele tatt. De burde heller støtte deg max for å ha klart dette. Ta med deg kyllingen, du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå