Ziz Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Flere her som har morkaken liggende foran? Min ligger i front, og ned til fødselskanalen. Dette er ikke noe som bekymrer meg enda, da termin først er 27 oktober, så det er god tid på at den kan flytte seg, men er det noen som har opplevd å måtte ta KS grunnet dette?
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 hei hei Jeg har ogdå den i front og langt nede. Jordmoren sa at for de fleste så flytter den seg tilbake, men vet ikke om de tar ks pga det.. Men tror man må på etterkontroll om jeg ikke tar feil,for og se om det har flytta på seg.
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Og jeg har også morkaka forann og langt nede. Så om den ikke flytter på seg, så må det bli keisersnitt. Må ta sånn kontroll i uke 32 for å sjekke om den har flytta på seg. De fleste opplever at morkaka flytter seg heldigvis. Har også termin den 27 Oktober.
Ziz Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2010 Ja, flytter ikke morkaken seg så må det bli keisersnitt, men det er goood tid igjen til at den kan flytte seg da, så som sagt...-det bekymrer meg ikke enda Men kjenner så på meg at jeg helst vil slippe KS om jeg kan
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Ja vi får satse på at morkaka flytter på seg. Flere ulemper med at morkaka har plassert seg foran nå:=( For jeg kjenner ingen bevegelser enda av bebisen og er 19+2 og annengangs gravid. Så morkaka demper nok mye.
Ziz Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2010 Den demper masse, og det er kjedelig. Var på UL på torsdag, og da snudde jordmor frøkna for å se skikkelig, og da kjente jeg at hun sparket meg i siden, men foruten det kjenner jeg ingenting, og det er fordi alle bevegelsene hennes er imot morkaken. Det er litt surt da Jeg vil jo kjenne henne.
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 1. juni 2010 #7 Skrevet 1. juni 2010 Hvor langt er du på vei nå Ziz & lille snorkefrøken? Jeg vil også kjenne den lille..Vet jo at bebisen lever og at alt er bra inni der, men hører om så mange som kjenner den lille mye tidligere...Her må jeg være tolmodig ja.
Ziz Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2010 19+2 i dag. Ja..-tålmodigheten blir testet Alle sa....-næææh..-har du ikke kjent noe liv??? og pratet det bort, redde for at det var noe galt. Nå kan jeg i alle fall gi de et svar på hvorfor.
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 1. juni 2010 #9 Skrevet 1. juni 2010 Da er vi jo likt på vei:=) For jeg er også 19+2 i dag. Godt jeg ikke er alene om å ikke kjenne noe dult fra den lille. Håper virkelig det skjer snart. For det blir så mye mer virkelig:=) Kan det ta enda flere uker før vi kjenner noe???
Ziz Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2010 Jordmor sa til meg at jeg skulle ta det helt med ro om jeg gikk til uke 25 uten å kjenne noe. Har en bekjent som har termin om 3 uker. Hun har så vidt begynt å kjenne liv nå de siste ukene, og hun har og morkaken i front. Den har begynt å heve seg nå, så hun krysser fingrene for å slippe KS. Jeg skulle jo helst kjent dette barnet gjorde salto i magen
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 1. juni 2010 #11 Skrevet 1. juni 2010 SÅPASS:=(((( Æsj..Håper virkelig jeg kjenner noe før uke 25.
milly vanilla Skrevet 1. juni 2010 #12 Skrevet 1. juni 2010 Fikk også beskjed på ultralyden om at morkaken min var lavtsittende og i front. Jeg sa jeg hadde kjent liv siden uke 16,da sa ho at det var pga at jeg var så tynn..Skal i ny ultralyd i uke 31 for å sjekke at den har flyttet på seg..Skjønner godt at dere skulle ønske at dere kjente spark
Ziz Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2010 Milly: Ja...-det er noe med det "å kjenne liv", men....-man får smøre seg med tålmodighet. Skal selv inn på ny time 9 eller 10 september, mener jeg å huske, for å sjekke om morkaken har flytt seg.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 1. juni 2010 #14 Skrevet 1. juni 2010 De to forrige svangerskapene satt morkaka bak og langt nede (over livmorhalsåpningen). Den flyttet seg fint opp innen uke 28 begge gangene. Denne gangen sitter den foran, men ikke så langt nede. Jeg er IKKE tynn, og kjente liv veldig tidlig. Det tom imidlertid lang tid fra første lille livstegn (uke 10) til jeg kjente regelmessige spark (uke 17/18), og nå de siste par ukene kjenner jeg det GODT (fra uke 22). Med de andre to har jeg kjent tilsvarende som nå (uke 24) allerede fra uke 16... Så det er forskjell. Vanligvis vil en morkake som ligger foran livmorhalsåpningen trekke seg fint tilbake. Og vanligvis vil en morkake som ligger foran føre til senere følelse av spark, men ikke alltid. Om man er tynn kjenner man ofte tidligere liv enn om man har litt polstring, men ikke alltid.
kattta Skrevet 1. juni 2010 #15 Skrevet 1. juni 2010 jeg har og morkake som ligger i front, og som det nå så ut som dekker den over hele mormunnen. Symptomer jeg har hatt på det er en del brunaktig utflod... Mn slått meg litt til ro med det nå siden jeg vet hva det kommer av. Er 18 3 i dag, og begynte å kjenne liv nå i helgen:) Flere som har vært plaget med brunaktig utflod pga morkaken?
Puppen og lillemor Skrevet 1. juni 2010 #16 Skrevet 1. juni 2010 hei, det virker som de fleste av dere med morkaka liggende foran (og ganske langt nede) har fått beskjed om at det blir ny ultralyd i uke 31-32. Jeg har også morkaka i front, men jordmor sa ingenting om ny ultralyd.. og ikke spurte jeg, for jeg visste ikke at dette kan være et problem (er førstegangs).. bør jeg ta opp dette med legen min, eller event ringe fødeavdelingen?
Ziz Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #17 Skrevet 1. juni 2010 HopefullySoon: Ja, det synes jeg du skal ta opp. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake fordi det var nødvendig å se om morkaken hadde flytt seg. Om den ikke gjorde det ville jeg måtte inn hver 14. dag i en periode, og hver uke frem til fødsel for å se om det ville være nødvendig med keisersnitt.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. juni 2010 #18 Skrevet 1. juni 2010 Det er ingen problemer med morkake i front, så lenge den ikke sitter for langt ned. Hvis jordmor ikke sa noe om dette, var det nok fordi den sitter høyt nok ;-) Dette er jo noe av det viktigste de sjekker på UL, så jeg tror ikke de kunne glemt å sjekke det ;-) Dere med morkake langt ned; lykke til alle sammen med å få den lengre opp og unngå KS! Og oss med morkake bare i front; ja det er skikkelig kjedelig ikke å kjenne liv tidlig, men jeezez det blir visst liv her inne også etter hvert :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå