Gå til innhold

God venninne som skal disputere. Hva skal vi gi i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer nok til å legge sammen. Blir sikkert 2-3000 kr eller noe.

Hva ville du likt å få? Lyst til å gi noe litt personlig også.

Gjest sug lut
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg ønsket meg et tre eller tre. Men det forutsetter jo en hage å ha dem i.

Skrevet

Kunstverk, eller noe annet fra en kunstner, f.eks glass, bolle, fat etc..

Skrevet

Kanskje en spa-behandling?

Jeg fikk 2 sånne da jeg disputerte, og det var veldig velkomment, for man er jo ganske utslitt etter en sånn innsats. Men så veldig personlig er det jo ikke.

Det er fint hvis dere kan finne noe som "passer" til det temaet hun disputerte på. Vi fant f.eks en gammel, sjelden radio til en kamerat som dispurte på en avhandling om radio.

Ellers er det ganske vanlig å gi f.eks. champagne, kanskje bøker...

Hm.. det er ikke så lett.

Men med 3000 kroner får dere råd til både en spa-behandling OG noe mer personlig.

Skrevet

OJ - et TRE var jo en kjempeflott idé! det hadde jeg blitt glad for!

Skrevet

Nå føler jeg meg litt teit, men hva i huleste er disputere??

Skrevet

Når man har skrevet en doktoravhandling, må den forsvares offentlig før man regnes som doktor.

Da leser en komité på 3 personer avhandlingen og vurdere om den "finnes verdig" til å forsvares.

På disputasen kommer venner, familie og de som ønsker det, og hører på. Da er det to "opponenter" (to av komitémedlemmene) som kommenterer (én om gangen) kritiseret og stiller spørsmål til kandidaten, som skal svare og forsvare seg så godt hun kan. Dette tar som oftest flere timer -en hel arbeidsdag.

Når dette er over, pleier doktorkandidaten å holde en doktormiddag og fest, og da får man oftest noen gaver.

Skrevet

Oki, Takk for svar. Da har jeg lært noe nytt i dag også =)

Skrevet

Smykker! Øredobber eller ring. Dette er en høytidlig anledning og flott å få noe man kan huske tilbake på denne dagen når man ser det/har det på seg(et tre er også flott, men forutsetter at man har en hage til dette). Jeg fikk bla ametyst øredobber m diamant da jeg hadde disputert og jeg vet at dette er noe jeg kommer til å ta godt vare på i fremtiden og huske på dette når jeg bruker disse.

Skrevet

En er jo veldig tom etterpå en har levert doktorgraden, og der jeg jobber har en fått vennegaver t.d helgeweekend med venninner (kjøpt bill. og overnatting, og avtalt det med partner evnt. jobb), spabehandling, champagne og sjokoladekurs, gitar/fiskestang (ny hobby etter graden) osv.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips, jenter!!

Hun er egentlig typen til å like å få fine øredobber eller noe. Noen som har noen idè om hvor? En bra designer eller noe, en nettside?

Kunne jo også tenkt litt på noe kurs kanskje, jeg vet bare ikke helt hva. Hun er ikke helt tretypen, selv om hun har hage:-) Dessuten flytter de ut av landet om under 1 år, så da har hun ikke glede av det så lenge, tenker jeg.

En champagne må jeg kjøpe sånn uansett, det blir det alltid når noen disputerer:-)

Skrevet

Efva Attling. Kjempefine smykker. Har butikk i Bogstadvn, vet ikke om det selges på nett.

Skrevet

Men det er jo nært. Hvor i Bogstadveien, er ikke så bevandret i diamant og smykkeverden..hehe:)

Skrevet

Hehe, ikke jeg heller. Men dette er superlekre smykker i moderne design. Sjekk nettsiden for å se om det i det hele tatt er noe som du tror venninnen din vil like. I like, og så er designeren ganske hot hvis det er noe som er viktig for henne. Jo, det ligger ca midt i Bogstadvn, bittelitenbutikk på høyre side hvis du kommer nedenfra. Rett før krysset Sporveisgt/Holtegt. Og i samme bygget som Gina Tricot..trur eg.

Skrevet

Da finner jeg det nok. Skal titte litt på nettsiden, jeg.

Tusen takk for tipset:)

Skrevet

Bare hyggelig. Fikk gave fra mannen derfra da jeg fikk første barnet, og ble så utrolig glad. Også var det så lekkert pakket inn, så da blir det ekstra stats.

Skrevet

I disputasene jeg har vært i har kandidaten fått f.eks champagne, gavekort for den det gjelder + samboer til en helaften på eksklusiv restaurant m 7-retters middag, operabilletter, gavekort på spa, ulike "kunstgjenstander" (glassfat/-boller/-vaser) av en viss verdi, maleri, bøker... Ja, det var det jeg kom på.

Jeg håper å få gavekort på helaftensmiddag+spa+ smykker i gave til min disputas! :) Tror man setter stor pris på å bli pampered litt etter kjøret med sammenskriving og psykisk forberedelse til den store dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...