Gå til innhold

Hvem er mest intelligent av deg og din mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset er det mannen. Irriterende at han kan og vet mer enn meg, og er flinker til å formulere seg både skriftlig og muntlig. Han er faglig flink og vinner alle kinnskapsspill og quizer han deltar i.

Jeg er kanskje litt flinkere sosialt, men han klarer seg greit på det området også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er intelligent på hver våre områder.

Jeg er flinkest til å formulere meg, både skriftlig og muntlig, og er flink i realfag.

Han er flinkest å skru på biler, fikse hus, og mest oppfinnsom når det kommer til å leke med småen.

Men selv om jeg fikk/får veldig karakterer på skolen og han så vidt besto så er det en del ting han kan bedre enn meg.

Skrevet

Tja, si det... Han ligger to poeng over meg i følge "den store IQ-testen" som gikk på tv her for noen år siden, men jeg er gjerne hakket sterkere når det gjelder studier. Sosial intelligens føler jeg vi har begge to. Så vi er vel ganske jevnbyrdige tror jeg.. :)

Skrevet

Vi er begge av typen som vinner kunnskapsspill og quizer, men er flinke på litt ulike områder, min svakhet er sport f. eks, mens han er elendig på litteratur o.l. :)

Jeg er mye flinkere enn ham til rettskriving, formulering og å uttrykke meg faglig, han er veldig utadvent og sosialt intelligent, mens jeg er litt mer forsiktig og sjenert...

Stort sett synes jeg vi utfyller hverandre veldig godt. Noe av grunnen til at vi fremdeles har det fantastisk sammen er at vi kan ha dype og meningsfulle samtaler om et bredt spekter av tema, og at ingen av oss opplever at den andre er "underlegen" intellektuelt sett... Vi opplever stadig å utfordre hverandre på nye områder:)

Hvem som er mest intelligent er ikke så lett å vite, kommer helt an på hvilken type intelligens du vektlegger:)

Skrevet

Han er nok litt smartere enn meg sånn rent IQ-messig, det var en av grunnene til at jeg ble tiltrukket av ham in the first place. Han har litt mer klisterhjerne og tar litt matte fortere. Han er veldig flink språklig og en generelt kjapp tenker. Vi har begge høyere utdanning. :-) Men det som er gøy er at vi utfyller hverandre veldig godt! Når vi skal løse noe sammen samarbeider vi fullstendig, hvis han trøbler med noe finner jeg ofte svaret før ham - og hvis jeg sliter med noe så kommer han med svaret til meg. Føler at han ser på meg som jevnbyrdig, og han respekterer meningene mine :-) Men så er intelligensen bare en av mange grunner til at jeg elsker mannen min, og i ønsket ham som far til mine barn!

Skrevet

Jeg. Han er ikke så smart, stakkars. Er helt "ok" teknisk. Ikke så flink til å ordlegge seg, og suger sosialt. Kan ingenting om politikk og leser ikke nyheter.. Er flinkere enn meg i matte.

Skrevet

Hehe, mannen har en iq på 160 så der slår han meg glatt..

Men jeg er nok alikavel mer smart enn han på noen andre områder, mer street wise og tar mer fornuftige valg. Konskvensanalysene mine er bedre enn hans for jeg forstår visse mekanismer i samfunnet bedre enn ham.

Skrevet

Mannen min er mer intelligent enn meg, men jeg er mye klokere enn han og har mer livsvisdom. Og jeg har bedre sosiale ferdigheter, så vi utfyller hverandre og har noe å lære begge to:)

Skrevet

Jeg er sikker på at min mann er hakket klokere og mer intelligent enn meg ;)

Skrevet

Vi er intelligente på hver våre måter. Jeg har mine områder hvor jeg er smartere enn han, mens han har sine områder hvor han er smartere enn meg.

Han er er en dyktig leder, noe jeg overhodet ikke er. Han er utrolig flink til å prate for seg, noe jeg ikke har. Han kan masse om mye, noe jeg ikke kan. Spesielt når det kommer til historie og politikk

Men jeg er på mange måter mer enn empatisk enn han kan være, jeg er flinkere til å skrive og formulere meg skriftlig på mange måter.

Jeg er bedre allmennkunnskap, så jeg slår han oftere i trivielle konkurranser.

Jeg har også bedre evne til å se sosiale sammenhenger.

Skrevet

Jeg scorer bedre på rene intelligenstester (Mensa-typen) enn min mann, men han har mye bedre teknisk forståelse og er mer street smart. Jeg gjør det bra på de teoretiske testene, men er desverre ikke så flink til å omsette det til praktisk bruk. Der er han suveren :)

Skrevet

Vanskelig å sammenligne. Jeg er den eneste av oss to som har blitt testet ordentlig, og skal man sammenligne den scoren med slike IQ-tester på nett som mannen min har tatt så ligger jeg ca 20 poeng over ham. Men vi ligger begge godt over snittet og synes vi er temmelig like når det gjelder intelligens.

Skrevet

Vell... Det varierer hehe.

Jeg er den som kan mest sånn om samfunnet, historie, antropologi og religion og sånn, mens han er den tekniske, flink i matte og nærliggende fag.

Har vel med interessefelt å gjøre. Jeg er flinkere sosialt, men er den som vinner alt av spill, er flinkere til å formulere meg enn han.

Skrevet

Jeg er nok den dummeste, blond og deilig som jeg er. For meg holder det lenge at han er kåt på meg. Hva som rører seg inni hodet mitt, betyr ikke så mye, bare jeg vet hva som må til for å tilfredsstille min mann. Jeg lager mat, vasker hus, gjør innkjøp, passer barn og stiller meg til rådighet for ham seksuelt når det måtte passe, dvs to-tre ganger daglig.

Skrevet

Jeg er best på teori, formuleringer, rettskriving osv. Jeg kan mye om mye, men er ikke så utadvent og ser ikke opp og ned på en teknisk gjenstand.

Mannen min er sosial og utadvent, og er praktisk flink. Han kan bygge vegger og mekke bil, og er flink til å finne løsninger på praktiske ting.

Han har en jobb der arbeidsoppgavene er både praktiske og mer teoretiske. For det meste er det kontorarbeid, så det blir jo en fin kombinasjon. I tillegg får han muligheten til å utvikle seg skriftlig og muntlig, i møte med kunder og jobbkontakter.

Jeg er økonom, og det passer nok best for meg. Jeg liker å sitte ved en kontorpult og bruke hodet, mens mannen liker å bruke hendene og sine sosiale antenner.

Skrevet

Jeg. Trodde lenge at jeg bare kunne være sammen med superintelligente menn, og så traff jeg han her. Han elsker meg som ingen andre, får meg til å le, står på og jobber og tar vare på familien sin. Det er så utrolig mye viktigere. Jeg har intellektuelle venninner, kan ha dype samtaler med dem hvis behovet melder seg. :)

Skrevet

Han er nok garantert mer intelligent enn meg. Jeg er antakeligvis en smule bedre teoretisk enn det han er, og jeg er også en smule bedre på rettskriving. Selv om han er flink der også.

Han er utrolig dyktig til å prate for seg, både på jobb og på fritid. Han prater godt med absolutt alle, enten det er barn, ungdommer, voksne, eldre, autoriteter osv.

Jeg er antakeligvis litt mer empatisk enn han er, men han mangler absolutt ikke empati han heller. Han jobber trossalt i et yrke, hvor den empatiske biten står svært sentralt.

Han er god i debatter og diskusjoner og kan mye om det meste.

Han er også svært praktisk anlagt. Han mekker biler, snekrer og fikser det meste.

En ting jeg er mye bedre enn han på så er det retningssans. Han er helt tullerusk når det kommer til å skal komme seg fra A til B. Jeg har klisterhjerne når det kommer til geografi og beliggenhet.

Jeg også mer rappkjefta enn han. Jeg kan komme med gode, nedslående kommentarer på enkelte ting han sier. Og det er litt moro, når han bestandig har et svar på alt.

Skrevet

Vi er nok ganske likestilt der, men han er bedre på matematikk og fysikk, og jeg flinkere enn han i estetiske fag. Sånn hverdagsintelligent er vi ganske like i utgangspunktet, men han bruker nok sin mer aktivt enn meg pga jbben sin, jeg har jo "bare" ligget gravid hjemme å spydd og amma babyer de siste 3 årene, så føler jeg har "mista" litt kunnskap om ting jeg har vært dyktig på før, men er jo bare å lese seg opp igjen. En vakker dag...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...