Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Veit at man kan gjøre på seg under fødslen,og at dette er helt vanlig i trykke tiden. Men min store skrekk er å måte slippe luft mens jordmora er i det området, eller i rommet. Dette er min store skrekk altså, tenk å slippe en fjert under pressriene
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Jeg er enig med deg. Men hva er spørsmålet?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Tro meg: Når du ligger der og presser, puster, svetter og sliter fort harde livet så er gasslekasje det siste du tenker på :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Nei, det er det ikke nødvendigvis. Jeg tenkte på at det kunne komme noe mer ut enn det som var tilsiktet under hele presseseansen. Selv om det var vondt som bare helvete, og selv om jeg var kvalm og følte meg elendig. Det er ikke alle som glemmer alt annet mens fødselen står på. Men så synes nok jeg disse tingene er flauere enn det folk flest synes.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 igjen; hva er det flaue spørsmålet ditt???
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Hva kan jeg evt gjøre, er de vant til evt luft også.?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #7 Skrevet 1. juni 2010 Svart på det, er de vant til en fjert eller to også under fødslen? HI
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #9 Skrevet 1. juni 2010 Jeg var som deg 09:05, ordentlig bekymret over at det skulle "komme noe mer" under pressriene. Heldigvis var jeg godt tømt med klyster en time tidligere, så det gikk fint, men tanken på det og bekymringen var likevel grusom. Hadde satt pris på å slippe å tenke på det denne gangen, men det gjør jeg nok likevel...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #10 Skrevet 1. juni 2010 Jeg tror jordmødrene har sett det meste som hører underlivet til :-)..... Når du tar klyster i forkant så blir tarmen tømt for det meste, det kan jo hende det sitter pittelitt igjen men det er småtteri. Hvis du vil være supernøye så kan du jo ta en klyster før du drar på sykehuset, og gjenta prosedyren når du ankommer. Da blir det ihvertfall tomt! Men tenker på det som kommer av kroppsvæsker osv.... De tenker heeelt sikkert ikke på det, da hadde de ikke blitt fødselshjelpere ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #11 Skrevet 1. juni 2010 At det kommer både luft og bæsj under pressefasen er helt vanlig. Ingen som reagerer på det. Når det nærmer seg at hodet er på vei ut, henger jordmor på et dekklaken over rompehullet, slik at babyen ikke skal få bæsj på seg. Dermed er det ingen som ser eller merker noe til om du eventuelt er uheldig. Det kommer masse vann, blod osv til samme tid, så ingen som tenker over om det kommer litt bæsj. Ingenting å stresse med. Har vært med på mange fødsler som helsepersonell og dette er det bare fødekvinnen som evnt tenker på. Lykke til og ikke tenk mer på det
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #12 Skrevet 1. juni 2010 Hva slags "dekklaken" mener du? Jeg har aldri hørt om dette..
Gjest Skrevet 1. juni 2010 #13 Skrevet 1. juni 2010 Første gangen jeg fødte brukte jordmor en klut til å tørke vekk ting med mens jeg presset og andre gangen var jordmor opptatt med å bruke "det finske grepet" så jeg ikke skulle revne. Første gangen vet jeg det kom ut litt avføring, mens andre gangen gjorde det ikke det for da kom barnet så fort og forfjamsa som jeg var drev jeg og ville tørke opp sølet på gulvet så da så jeg alt hva som var kommet ut, he he.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #14 Skrevet 1. juni 2010 Hei. Under min første fødsel fikk jeg klyster og fødselen gikk fint uten noen form for "uhell". Sist fikk jeg beskjed om at klyster, nei det hadde de slutta med så hele fødslene ble egentlig litt " ødelagt" av det at hver gang jeg pressa så kom det ut bæsj. Syntes det var helt forferdelig og prøvde til og med å holde igjen pressriene pga dette. Ikke en god opplevelse nei. Er nå gravid igjen og denne gangen kommer jeg til å forlange klyster ja. Jordmødrene er nok vant til litt av hvert, men det er ikke jeg, og med sambo til stede....
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #15 Skrevet 1. juni 2010 Nei samme her, liker ikke slikt med gubben ,selv om han ikke får lov til å være nedenfor magen, så satser på at han ikke noe der da. hi
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #16 Skrevet 1. juni 2010 Rakk ikke klyster da jeg fødte tvillinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå