Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil om jeg skal ringe legen for å få en time eller ikke.

Var på kontroll forrige uke, avtalte at jeg skulle ringe om jeg følte meg dårlig eller om vekta gikk mye opp. Har hatt litt høyt blodtrykk og ødemer så han har ville følge med på dette.

Jeg har følt meg litt kvalm de siste dagene + en del hodepine. Men så har jeg og presset meg litt og ikke akkurat tatt det med ro som jeg kanskje burde (har ikke akkurat lyttet til kroppen og bekkenet).

I tillegg så har babyen vært uvanlig stille i går og nå i dag morges..-dvs jeg kjenner spark av og til, men ikke langt på nær så mye og kraftig som til vanlig..

Jeg HATER (bokstavlig talt) å ringe ned til det legesenteret for å få time. sure damer og jeg føler meg bare til bry...så jeg har overhodet ikke lyst, men jeg er litt bekymra mtp svangerskapsforgiftning ol..

Jeg skal til jm onsdag neste uke.. har veldig lyst å bare vente til da..

(er i dag 27 fullgåtte uker)

Noen som har erfaringer med svangerskapsforgiftning/det jeg beskriver og som kan komme med noen beroligende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:=)

Jeg vil bare si: RING til legesenteret og få be om å komme. Dem skal ta deg og Gravide på alvor.

Jeg hadde svangerskapsforgiftning på slutten da jeg gikk gravid med dattera mi. Og typiske kjennetegn på begynnende svangerskapsforgiftning er blant annet høyt blodtrykk, hodepine, protein i urinen, vann i kroppen.

Ikke nøl med å få sjekka deg nå. For det er helsa di og babyen som er viktig nå. Du skal ikke føle deg til bry å ringe dem.

Masse lykke til og håper alt går bra:=)

Skrevet

hei:)

Jeg har ikke erfaring selv, men en venninde har hatt svangerskapsforgifting i begge svagerskapene, dette er noe man skal ta på alvor, så jeg syns du skal ringe legen jeg. bedre og ringe 10 ganger for mye eller 1 for lite.

Ring i det minste for å snakke med legen, om det ikke er noe falig, så kan du jo bare slappe av, ungen har det ikke bedre hvis du stresser og tenker mye på det:)

Ang sure damer på legekontoret kjenner jeg også til, det er enkelte jeg håper ikke tar telefonen når jeg ringer.......man føler seg nesten som en hyppokonder når man ringer...og slik skal man jo ikke føle seg, ringer jo til legen for at man ikke er i form (!!)

Vet ikke om det var noe og trøste seg med,men lykke til og lytt til kroppen din:)

Klem

Skrevet

Hei,

Så dumt at du ikke føler deg bra!

Selv hadde jeg svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. Ble oppdaget fordi jeg gikk til lege etter at jeg plutselig fikk ødemer. Da hadde jeg også høyt blodtrykk. Følte meg slapp, varm og litt press i hodet (ikke direkte vondt vil jeg si). Men en mulig begynnende svangerskapsforgiftning skal man ta på alvor, og hvis du føler at du er dårligere, så synes jeg du skal ta deg en tur til legen. Prøv å ikke bry deg om kontordamene, på mange legekontor virker det som at de er en egen rase! Har måttet tåle mye gruff selv, men det er tross alt ikke de som skal vurdere din helsetilstand, det er det kun du og legen din som kan!

En annen ting er at hvis du har begynnende høyt blodtrykk så bør du ta det med ro, og da mener jeg virkelig ta det med ro! Så hvis du ikke er sykemeldt så bør du nok ta deg en tur til legen uansett.

Mitt råd blir derfor: Det er mye bedre å dra til legen 10 ganger for mye, enn en gang for lite! Og damene på kontoret har ingenting å si, hvis du sier du trenger time, så trenger du en time! Du trenger ikke engang å opplyse hvorfor du trenger timen. Dessuten er symptomene dine noe de burde vite at de skal ta alvorlig.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Fikk mannet(kvinnet) meg opp til å ringe ned nå. Fikk time kl 14.

Får ikke håpe jeg dauer av bekymring i mellomtiden.

Babyen er helt stille i dag.. Er så redd det skal være noe galt..!

Hvis urinen nå er fin, ødemer vet jeg at jeg har, hvordan kan han da finne ut om det er svangerskapsforgiftning? -Har lest at man ikke trenger ha alle symptomene på plass for at det skal være det...

Er forresten allerede 100% sykemeldt, så har jo all mulighet til å ta det med ro... bare meg som kjeder vettet av meg med å gå hjemme...:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...