Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Han er nå 8 mnd og utvikler seg som han skal, i hvert fall motorisk. Han åler og krabber og ruller i alle retninger. Men språklig er jeg ikke sikker. Jeg leser her inne om alle babyene som sier "lys" og "opp" når de er 6 mnd, men min gutt sier ikke et kvekk. Han babler bare varianter av "ooh" og "aah", ikke engang "mamama" sier han. Han leker godt alene, så han får leke alene når han vil. Hvis han trenger meg kommer jeg selvfølgelig, og vi bruker å lese bok sammen og sånt, men jeg er likevel redd for at jeg ikke leker "nok" med han. Hvor mye skal og bør man leke sammen med babyen egentlig? Jeg prater med han i løpet av dagen og alt, men han sier altså ingen ting tilbake. Jeg er litt redd for at jeg ikke prater "nok" heller. Dessuten leser jeg om denne fremmedfrykten, og at det er et godt tegn på god tilknytning. Babyen min er ikke redd for fremmede. Mamma er helt klart best, men han blir ikke redd når han ikke ser meg. Det har han aldri blitt. Er dette noe å være bekymret for? Ellers er han en livlig og frisk gutt som stort sett er kjempeblid
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Et helt normalt barn og en helt normal mor!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Ikke tro alt du leser, eller slutt å les ;-)
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Hei HI, Jeg synes hverken du eller babyen din høres unormal ut! Kan ikke huske at jenta mi skravlet noe mer enn aahh..baaa..osv.. da hun var på den alderen. Nå er hun to år - og prater nesten perfekt ;o) Det eneste du trenger er mer tro på deg selv! Lykke til, klem DD
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Du må jo for all del ikke bruke dib som fasit på barnets utvikling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå