Gå til innhold

Hjelp ang. amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil amme barnet mitt, men jeg syter virkelig med å amme i offentlighet. Når de er så små så skal de jo ha mat så ofte, men jeg vil ikke holde meg hjemme hele dagene pga det. Så er det noen som har erfaring med å bruke flaske ute blandt folk, og amme hjemme? Eller er det slik at viss jeg gir han flaske så vil han kunn drikke fra det og ikkje ta imot pupp lenger? Tar de imot flaske med en gang, eller tar det lang tid å vende de til det? Jeg er førstegangs og har egentlig så lite peiling som det går ann å ha på dette her.. hadde vert kjekt med noen råd og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge ammingen er "veletablert" er det nok ikke farlig å bare prøve å gi flaske. Du merker det fort hvis barnet blir forvirret, for det er skikkelig vondt hvis barnet prøver å die av deg slik som det drikker av flaske. Teknikken er ganske annerledes. Så det er bare å prøve. Ingen av mine har sluttet å ville ha pupp pga flaske, bare pass på at du kjøper tut med små hull til å begynne med :)

Skrevet

Ok, får håpe på det beste og prøve meg frem, viss ikke så får jeg bare finne meg i å amme blandt folk også :) Takk for svar!

Skrevet

He he, jo det er jo også et alternativ. Gutten min klarte ikke å drikke av flaske før han ble litt over tre måneder og innen da var jeg allerede vant til å amme over alt. Men de fleste klarer fint å ta flaske, det er bare å prøve :)

Skrevet

Mini er snart fem måneder og klarer fortsatt ikke å ta flaske.

Amming ute blandt folk er ikke alltid så greit, men tenk hvor mye styr du slipper. Er det noen som skulle kommet i fare for å se puppen så tenker de ikke noe annet enn "så koselig".

Sett deg heller i sofa'n å se om du ikke kan øve inn en taktikk for at man ikke skal se så mye. Selv brukte jeg en del hettejakker, cardigans osv, men nå som det er så varmt tenker jeg bare "so what?". Hvis de ser så er det fordi de vil se (man får faktisk en heads up i det man ser mamma'n legger ned babyen) og hvis de vil se så sier vel det mye mer om dem enn meg ;)

Skrevet

Jeg brukte alltid to topper. En trang, lang singlet under toppen jeg hadde på meg. Dermed kunne jeg hente puppen ut under den ytterste toppen, løfte opp den ytterste toppen og legge den over puppen, og ned til ansiktet til babyen. Ingen som så at jeg ammet engang hvis de ikke så godt etter... Og jeg slapp å være redd for å vise frem den fæle strekkmerke-magen min! Genialt!

Skrevet

Brukte ammetopper da jeg fikk forrige, og der viser du minimalt!

Du slipper å blottlegge alt for å få de fram også, og med amme-BH under så er det raskt og enkelt å få dette til på en diskret måte :)

Øv deg litt hjemme i begynnelsen, så får du inn teknikken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...