iris77 Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 På fredag var jeg nøyaktig 7 uker i følge siste mens-termin (har regelmessig mens) og plutselig begynte jeg å fossblø på ettermiddagen - det blødde rødt friskt blod gjennom truse og tights, et grusomt syn. Blødningen varte ca 20 min, så sluttet det. Etter en dusj ble det flere timers venting på legevakten, hvor de sa at dette hørtes ut som en spontanabort eller begynnelsen på en, fikk jeg henvisning til UL neste dag-lørdag. Ultralyden viste en tom fostersekk, noe som ikke stemte overens med at jeg var i uke 7 (7 + 1 denne dagen). Legen tok blodprøve og ba meg komme tilbake etter to dager (mandag, i dag) for ny blodprøve og UL. Jeg hadde googlet masse på nettet og visste at man SKAL se foster på UL i uke 7, og jeg var så sikker på at jeg ikke tok feil av uken jeg var i -jeg hadde til og med festeblødning så jeg vet når egget festet seg! I følge mine beregninger var det helt umulig at jeg kunne være f eks 4-5 uker på vei slik at grunnen til at vi ikke så noe på UL kunne være at vi var for tidlig ute. Jeg brukte helgen til å forberede meg på et nytt trist syn på UL og at jeg måtte ta tablettkur for å abortere ut fosteret. Det var vanskelig, spesielt siden jeg fortsatt hadde flere symptomer; ømme pupper, kvalm, trøtt og til og med mage som gjorde at noen av buksene mine allerede var blitt for trange til å gå med... MEN: UL i dag viste et foster med bankende hjerte! Tenk det, og for to dager var det ingen ting å se på UL. Fosterets størrelse tilsvarte at jeg var i uke 5 ca og hormonnivåene hadde steget normalt slik at det ser ut som dette er en normal graviditet. Legen så en blodansamling i livmoren og et hulrom som indikerte at blødningen kom fra abort av et tvillingfoster! Jeg er fortsatt i sjokk, men happy! Ville bare formidle at alt håp ikke nødvendigvis er ute om man kun ser en tom fostersekk på UL...
iris77 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 31. mai 2010 Vi så fosterets hjerte slå også! Det er jo fortsatt veldig tidlig og alt kan skje, men dette føles som et lite mirakel... Det at det i utgspunktet har vært to fostre kunne i følge legen forklare mine tidlige symptomer og at jeg fikk mage/voksende livmor så raskt. Lykke til alle sammen!!
yeah:) Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 ÅH, så bra at det ente godt!! Kjekt med en slik historie som endte godt! Som du skriver selv, det trenger ikke bety at alt håp er ute selv om man blør og ikke ser hjerte med en gang på UL. Masse lykke til videre i svangerskapet!
Frkena Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 ÅHH så bra at alt gikk så fint:) godt å lese sånne solskinns historier:) Kjenner jeg får ett lite håp i meg værtfall, og bare det er godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå