Gå til innhold

Hjelp, erfaringer med veldig tidlig ul!!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte bare skrive ett nytt innlegg i håp om å få litt flere svar.

Har spottet i 5 dager, trodde jeg var 6+4 dager, var på ul og han såg en oppfyllning på 8 mm, med noe innhold, han sa det var for tidlig til å se etter hjerteaktivitet og trodde jeg var kortere på vei. Må vente hele 14 dager til neste ul. Hadde forberedt meg på alt bortsett fra å måtte vente lengre. Ut fra det jeg har lest kan man se hjerteaktivitet mellom 5+2 til 6+4. Jeg tror ikke det er noe der når han ikke kunne se noe enda.

Var så nervøs at jeg nesten ikke fikk spurt om noe, prøvde bare å holde gråten tilbake. Huff dette er ikke noe godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg husker at jeg var på ultralyd med min første da jeg var ca 5-6 uker på vei, og da så vi ingen hjerteaktivitet enda.. Var tilbake igjen i uke 9, og da fikk vi se hjertet, og små føtter som sparket:) Så dette kan nok være helt normalt skal du se!

Skrevet

Ja håper såklart at der er noe der inne, men er virkelig ikke helt sikker. Såg ut til å være et ganske gammelt ul apparat. Kansje d har noen betydning? idag har jeg tatt sorgen fullstendig på forhånd dessverre å gått litt i graven. Skal ta blodprøver med noen dagers mellomrom. Da får jeg værtfall litt mer svar, å føler i grunn d er det jeg trenger akkorat nå:) Tusen takk for oppmuntrende ord:)

Skrevet

Ja, det er nok bare det at det var for tidlig å se noe. Ville ikke tatt sorgene på forskudd. Jeg tok ul i uke 50+2, og såg en liten runding. Ikke noe hjerte som slo eller noen ting. Og legen sa at det var nok for tidlig å se noe hjerte, så måtte ikke bli bekymret for det. Han var faktisk overasket over at vi i det hele tatt såg noe som helst så tidlig.

Skjønner jo at du er bekymret, og at det sikkert føles som en evighet til neste ul. Prøv å slappe av, ta litt vare på deg selv og stress ned. Du har lov, og fortjener å ta deg litt ekstra tid til deg selv nå!:)

Håper det går bra, og at du får deg en gledelig overaskelse på neste ul!:)

Skrevet

Hei. Tror nok du kan slappe av. Jeg var på ul 6+6 og så da en liten "bønne" på 4,5 mm med hjerte som banket . Legen sa da at hadde jeg kommet et par dager tidligere så er det ikke sikkert vi hadde sett noe som helst., og det var med et helt nytt ul apparat...

Lykke til!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar og støtte jenter:) er godt å få ut litt frustrasjon.

Idag bestemte jeg meg for å være litt mer snill med meg selv, spise 4 måltider om dagen, gå meg en tur å roe litt ned:) hjelper ikke å sitte inne å sture, har en 50-50% sjanse begge veier, og dette er utenfor min kontroll.

Skrevet

jeg var på tidlig UL forrige torsdag. da var jeg 5+4, å hun så ingen hjerte som slo... å det var får tidlig... fikk ny UL 2 1/2 uke senere, så det blir spennende å se... er nervøs jeg også. (hadde MA i februar) Men det skal nok gå bra.. da er jeg ca 8 uker... gru/gleder meg liksom!

Skrevet

Ja man går rundt i en sånn spenning. Vet vell ikke helt hva man skal tro. Men det er lov å håpe, og jeg HÅPER av hele meg at jeg er kortere på vei enn hva jeg tidligere trodde. Jeg har hatt litt varrierende syklus lende de siste 2 menstrasjonene før jeg ble gravid, har heller ikke testet etter eggløsning så det kan jo være at han hadde rett. Idag har jeg tatt første hcg prøve, å ny torsdag. Om ikke den stiger så vet jeg hverfall, vil i grunn bare vite hva jeg skal belage meg på:)

Ønsker deg masse masse lykke til En Prins + Spire i magen:)

Skrevet

Vet ikke helt om dette hører innunder denne tråden, men jeg var på første legebesøk idag, og hun gjorde ikke annet enn å sjekke blodtrykket mitt. er ca 10 uker på vei fant vi ut. Men skal viss ikke på UL før uke 18. Kan man bestille UL før, eller er det bare i spes tilfeller?

Skrevet

Skal ikke være nødvendig med ul om man ikke har hatt kompikasjoner som feks blødning, eller tidligere graviditeter utenfor livmoren.

Men man kan bestille privat ul, men tror dette er ganske dyrt.

Det er helt vanlig å vente til uke 18 med ul når alt er normalt:)

Skrevet

E det du??? Sender deg en stor klem vennen og krysse alt æ har og at hcg verdien er skyhøy. Du må bare ringe meg om du vil ha nån å prate med :) Æ e her.... pleie å være her inne å lese litt, e jo nån man følge litt ekstra med.

Klem fre meg :)

Skrevet

Tusen takk for all støtten vennen:) godt å ha noen som vet hvordan dette er.

Har fått snakke med vakthavende gyn på sykehuset, var en veldig snill å forståelsesfull mann, hcg målt med 6 dagers mellomrom viste lav stigning, helt i grenseland, han mente det var en MA. Det var selv det jeg mistenkte. Skulle få komme mandag for å ta ny ul som ø-hjelp, regner med utskraping i neste uka da. Jeg er realist og tror lite på mirakler, gir det 3 % sjanse for at jeg tar feil.

Utrolig kjedelig, men er gla det skjedde så tidlig. Etter dette, blir det en lang pause fra prøving å sånnt, greier ikke tenke på det nå engang.

Til alle dere som er i tvil eller føler noe er galt, ikke gi dere, om jeg ikke hadde pushet på måtte jeg ha ventet 5-7 dager for å få svar på blodprøvene, og 14 dager for ny ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...